PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV na jednej stronie, lata doswiadczen - zaproszenie do dyskusji › Re: [OT] CV na jednej stronie, lata doswiadczen - zaproszenie do dyskusji
  • Data: 2010-09-08 16:02:12
    Temat: Re: [OT] CV na jednej stronie, lata doswiadczen - zaproszenie do dyskusji
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 08-09-2010 o 08:57:14 Krzysztof <k...@a...pl> napisał(a):

    > "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze> napisał

    > Z ciekawości - rzuć kilka przykładów z rejonów Polski B, którymi tak się
    > zachłysnąłeś :)
    > Akurat sporo jeżdżę turystycznie w tamtych rejonach i za każdym razem
    > zdumiewa mnie, jak bez wehikułu czasu człowiek jest w stanie przenieść
    > się co najmniej 20 lat wstecz. Choć ja to akurat traktuję w kategorii
    > pozytywów.
    > A Kielcami to już mnie rozbroiłeś :) Ale fakt, nie byłem tam kilka lat,
    > więc sporo mogło się zmienić.
    >
    > K.

    Kielce same w sobie sa przecietne, oprocz Sienkiewki... Za to wokol Kielc
    jest coraz ladniej. Tak, kilka lat temu tez twierdzilem, ze tam psy dupami
    szczekaja, ale dzisiaj jestem pelen podziwu, jak sie ichniejszy rejon
    rozwija, w przeciwienstwie np. do mojego i Malopolski. Duzo osob wraca w
    te rejony ze Slaska i Zaglebia. Buduje sie duzo nowych domow, jak i
    remontuje i gospodaruje te stare. Region w ostatnich latach naprawde
    dostal oddechu.

    Kiedys podziwialem Poznan... Szczegolnie co bylo udezajace w regionie
    Wlkp, to wszedobylska czystosc. Ale dzisiaj w calym kraju zaczyna sie o to
    dbac, a Wlkp jest juz tylko sredniakiem, bo jak kiedys przodowala w tym
    temacie, tak dzisiaj wiele rejonow dba jeszcze bardziej o to. Dzisiaj
    wybierajac miedzy Wlkp, a Podlasiem, wybralbym zdecydowanie to drugie.
    Bialystok to jedno z najpiekniejszych miast Polski. Malo tego - zaraz po
    przyjezdzie tam, udezajaca jest powszechna kultura i uprzejmosc nawet tzw.
    dresow i zuli, czego o Poludniu np. powiedziec nie mozna. Nawet Katowice,
    ktorych nie trawilem kilka lat temu, dzisiaj sa czyste. W Polsce ludzie
    zaczynaja naprawde dbac o swoje otoczenie. Nawet na wsiach, gdzie jeszcze
    dekade temu byly oborniki na srodku placu, dzisiaj jest przystrzyzony
    trawniczek, a obornik trzyma sie w specjalnym silosie.

    Sprawil to poniekad "Zachod", szczegolnie saksy w Niemczech. Jedyne do
    czego moglbym sie przyczepic, to stan drog w PL, jak i stanu polskich
    kolei. I tez jest mitem, jakoby pociagi w rejonie A jezdzily z zawrotna
    predkoscia, a w Polsce B jezdzily jak wol. I tu i tu trafiaja sie odcinki,
    gdzie szybciej rowerem moznaby bylo jechac. Ale i to jest modernizowane.
    Zatem mowienie, ze gdzies sie bylo 10 lat temu i bylo tam beznadziejnie
    mija sie z celem. Ja porownuje stan dzisiejszy. A tzw. sciana wschodnia
    dostala dosyc spory zastrzyk kasy unijnej, dzieki czemu powstaja tam nowe
    drogi, rozwija sie maly przemysl.

    Nie twierdze, ze jest rewelacyjnie. Potrzeba czasu. Aczkolwiek mam
    nadzieje, ze za kolejna dekade bedzie jeszcze lepiej.

    Polske moglbym obecnie porownac do Hiszpanii z poczatku lat 90ych. Teraz
    to jeden wielki plac budowy.

    Jasne, ze sa regiony, ktore z racji swojego polozenia, jak i uwarunkowan
    geograficznych, nigdy nie beda takie jak powiedzmy Wroclaw, czy Gdansk,
    ale i tam wiele sie zmienia na plus.

    Najbardziej banalnym przykladem jest stan drog, ktorych nadal nie ma w
    tzw. Polsce A. jest raptem kilka odcinkow autostrad, o jakosci drog
    polnych w DE.

    Porownywac Polske na A i B, to jak porownywac polska wies z lat 90-ych, a
    dzisiejsza...