PracaGrupypl.praca.dyskusje › O wypadkach autobusów - nagana dla kierowcy

  • 1. Data: 2007-08-17 23:34:25
    Temat: O wypadkach autobusów - nagana dla kierowcy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Autentyk - sprawa pilna.

    Jest sobie kierowca autobusu. A w zasadzie 2 - zmieniają się bo to
    kurs nocny, dosyć długi. Jak jest na drogach we wakacje - chyba
    wszyscy wiedzą. Remont na remoncie, do tego była mglista noc.

    Skutek - autobus w pewnym momencie był spóźniony o godzinę (ale do
    celu dojechał z grubsza rzecz biorąc o czasie - w sumie nie wiem, czy
    jadąc zgodnie z przepisami, ale przynajmniej dostosowując prędkość do
    warunków). Niby nic niezwykłego w takiej sytuacji i ta firma
    przewozowa dotąd to rozumiała.

    Tym razem jednak traf chciał, że autobusem jechało kilka osób które w
    momencie godzinnego spóźnienia miały przesiąść się do samolotu. Nie
    zdążyły na ten samolot i złożyły zażalenie i domagają się
    odszkodowania.

    Pracodawca niewiele myśląc udzielił obydwu kierowcom nagany - bez
    większego uzasadnienia. W piśmie stoi tylko "Udzielam nagany panu.....
    w związku z zawinionym opóźnieniem kursu xxxx. Jednocześnie informuję,
    że po rozpatrzeniu skargi pasażerów zostanie Pan proporcjonalnie
    obciążony kosztami." (cytuję z pamięci, więc może być niedokładnie -
    ale sens taki, że bez dokładnego uzasadnienia i obciążenie kosztami
    odszkodowania dla pasażerów.).

    Pracownik złożył sprzeciw. Pracodawca odrzucił sprzeciw - ale nie
    skonsultował ze związkami zawodowymi do których należy kierowca (a
    tego wymaga prawo).

    W najbliższą środę upływa termin wniesienia sprawy do sądu pracy (dwa
    tygodnie od odrzucenia). Kierowcy chcą iść do sądu.

    Wszelkie rady i pomoc mile widziana.
    Wzorzec pozwu też by się przydał.

    I jak się potem dziwić, że autokary się rozplaszczają?

    Jak ktoś chce rzeczywiste dane do mediów, to zapraszam na priva (chyba
    będę miał dostęp do dokumentów).
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 2. Data: 2007-08-18 00:14:14
    Temat: Re: O wypadkach autobusów - nagana dla kierowcy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:osbcc3h4fnet10eatsv12vl0n3ckasohhi@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

> [...]
    > momencie godzinnego spóźnienia miały przesiąść się do samolotu. Nie
    > zdążyły na ten samolot i złożyły zażalenie i domagają się
    Mają prawo.

> [...]
    > obciążony kosztami." (cytuję z pamięci, więc może być niedokładnie -
    > ale sens taki, że bez dokładnego uzasadnienia i obciążenie kosztami
    Odpowiedzialnośc materialną pracowników i jej zakres określa KP.

    > Pracownik złożył sprzeciw. Pracodawca odrzucił sprzeciw - ale nie
    > skonsultował ze związkami zawodowymi do których należy kierowca (a
    > tego wymaga prawo).
    Wada prawna odrzucenia sprzeciwu. To istotne.

    > W najbliższą środę upływa termin wniesienia sprawy do sądu pracy (dwa
    > tygodnie od odrzucenia).
    Nie ma 2 tygodni. Jest 14 dni.

    > Kierowcy chcą iść do sądu.
    I słusznie.

    > Wzorzec pozwu też by się przydał.
    http://www.pracuj.pl/kariera-prawo-pracy-artykuly_83
    1.htm#top

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-08-18 10:38:04
    Od: Olek <a...@o...pl>

    Niech zmienia pracodawce, proste

  • 4. Data: 2007-08-18 10:59:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Sat, 18 Aug 2007 12:38:04 +0200, Olek <a...@o...pl>
    zakodowal:

    >Niech zmienia pracodawce, proste

    Proste. A co to ma do rzeczy?

    Wypowiedzenie trzymiesięczne - bez premii to ładnych kilka tysięcy
    złotych.
    Odszkodowanie - pewnie trzymiesięczne wynagrodzenie.

    Czyli generalnie trzy miesiące pracy za półdarmo (bo bez premii) +
    trzymiesięczne wynagrodzenie jako odszkodowanie.

  • 5. Data: 2007-08-19 18:35:35
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > Niech zmienia pracodawce, proste

    Pewnie tak zrobią ale w tym przypadku sprawa jest bardziej skomplikowana.
    Pracownicy dostali nagany. Dlaczego mają szukać nowego pracodawcy z naganą?

  • 6. Data: 2007-08-19 18:53:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:faa2d8$rv8$1@inews.gazeta.pl Gienek
    <g...@s...pl> pisze:

    > Pewnie tak zrobią ale w tym przypadku sprawa jest bardziej skomplikowana.
    > Pracownicy dostali nagany. Dlaczego mają szukać nowego pracodawcy z
    > naganą?
    Należy tu po raz kolejny wyprostować "interpretacje" niejakiego Gienka -
    "znafcy" prawa pracy.
    Pracownicy chcący poszukać innego pracodawcy spokojnie mogą złożyć
    wypowiedzenia bez względu na sprawę nagan.
    Na świadectwie pracy zawarte będą informacje wynikające z treści art. 97 §2
    KP oraz ustalone w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w
    sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego
    wydawania i prostowania (Dz. U. 1996 nr 60 poz. 282 ze zm.).
    O naganie nic nie będzie, nie będą więc "szukać nowego pracodawcy z naganą".

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-08-20 13:38:22
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > O naganie nic nie będzie, nie będą więc "szukać nowego pracodawcy z naganą".

    Czyli jeśli otrzymamy naganę w pracy i złożymy wypowiedzenie to następny
    pracodawca o tym się nie dowie? Chodzi mi o źródła oficjalne.