PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV

  • 1. Data: 2007-08-17 12:16:55
    Temat: CV
    Od: "tim" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    probuje napisac zgrabne CV (branza IT) i mam kilka pytan. Poczatkowo
    chcialem w dziale "umiejetnosci" po prostu wymienic liste znanych
    tehcnologii etc., ale zastanawiam sie czy nie lepiej byloby w dziale
    "doswiadczenie" opisac troche dokladniej wykorzystanie tych technologii. Ale
    zastanawiam sie czy wtedy jest sens dalej utrzymywac ta liste z pierwszej
    wersji. Dzieki za wszelkie sugestie

    Pozdrawiam,
    tim

  • 2. Data: 2007-08-17 12:35:33
    Temat: Re: CV
    Od: sweet_dreams <s...@o...pl>

    proponuje aby poszpera w portalu pracuj.pl. jest tam dzia
    po wi cony pisaniu CV i s przyk adowe CV dla ró nych bran .

  • 3. Data: 2007-08-17 12:38:06
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Weź jakiś wzór obecnie obowiązujący CV i na jego podstawie zrób swoje. Z
    reguły jest napisane co w jakim podpunkcie opisywać, czego nie itd itp.

  • 4. Data: 2007-08-17 23:27:49
    Od: bzdziul <b...@o...pl>

    tim napisał(a):
> [...]
    > zastanawiam sie czy wtedy jest sens dalej utrzymywac ta liste z pierwszej

    Na co dzień czytam różne cvki rekrutując do branży IT i niemiłosiernie
    mnie wkurza jak ludzie nie umieją syntetyczne przedstawić swoich
    umiejętności. Nawet więcej: ostatnio mocno biorę pod uwagę jak ktoś
    formułuje właśnie ten rozdział w CV.

    Jeśli chodzi o wskazówki, to jak mawiał Albert Einstein:
    "Należy robić rzeczy najprościej jak się da, ale nie prościej."

    Na Twoim miejscu zrobiłbym sekcję "znane technologie", a tam wypunktował
    je przy każdej dodając opis w jakim stopniu i, jeśli możesz, gdzie daną
    technologię wykorzystałeś

    I nie bierz sobie do głęboko do serca wzorów CV, one mają być oparciem a
    nie rubryczkami do wypełnienia wykropkowanych pól.

  • 5. Data: 2007-08-18 09:44:43
    Od: kaja <k...@g...pl>

    tim napisał(a):
> [...]
    > Ale zastanawiam sie czy wtedy jest sens dalej utrzymywac ta liste z
    > pierwszej wersji. Dzieki za wszelkie sugestie

    osoby rekrutujące w mojej firmie mówiły, że wkurzające jest jeśli
    kandydat pisze tylko umiejętności a potem ciurkiem wszystko co zna lub
    tylko słyszał o tym. Dużo lepiej jest podzielić te rzeczy na "Bardzo
    dobra znajomość", "Dobra znajomość" i jedynie "Znajomość" i oczywiście
    potrafić to wykazać na rozmowie. Nie ma gorszej rzeczy niż napisanie, że
    coś znasz a na rozmowie nie potrafienie odpowiedzieć na najprostsze
    pytanie z tego.
    Jeden kandydat napisał, że zna JBossa a potem na rozmowie powiedział, że
    tak naprawdę to zna Tomcata, ale "przecież JBoss to to samo co Tomcat".

    --
    Pozdro
    KAJA