PracaGrupypl.praca.dyskusjeO Adamie i nie tylko › Re: O Adamie i nie tylko
  • Data: 2002-12-19 22:13:20
    Temat: Re: O Adamie i nie tylko
    Od: Roman <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >No to w końcu jak?
    >Z doświadczenia wyszło, że obszar wypełniony jest dwiema barwami
    >spektralnymi.
    >Czy to jest prawda obiektywna, czy nie?

    >A tak na marginesie, to nic tak do końca nie jest obiektywne. Być może, za
    >ileś tam lat, okaże się, że te nasze zielone i czerwone, to tak naprawdę
    >składają się z jeszcze innych, tylko chwilowo nie potrafimy tego zbadać.

    Ma Pan racje my jako obserwatorzy (smiertelnicy jak pisal Parmenides) nigdy
    nie bedziemi mogli byc w 100% pewni jaka jest natura otaczajacej nas
    rzeczywistosci. Mozemy ja tylko jedynie bardziej lub mniej dokladnie szacowac.

    Dlatego tak mocno zdziwilo mnie uzywanie kwantyfikatorow ogolnych w stosunku
    do ludzi przez Adama.
    Uzywanie tych kwantyfikatorow w stosunku do ludzi z reguly ich krzywdzi.
    Wysuwanie wnioskow ogolnych, poprzez pryzmat kilkuset przypadkow, z ktorymi
    sie spotkal Adam juz powoduje brak zaufania do jego eksperymetu.
    Mysle ze ekksperyment ten zostal zrobiony "pod wynik".

    Pozdrawiam Roman