PracaGrupypl.praca.dyskusjeO Adamie i nie tylko › Re: O Adamie i nie tylko
    From: "Gosc A" <u...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: O Adamie i nie tylko
    Date: Fri, 6 Dec 2002 11:13:09 +0000 (UTC)

    > Nie pasuje.
    > Dzięki bezrobociu możesz zaniżać wartość pracy.
    > Zamiast płacic komuś 3k płacisz 1k
    > i ten się cieszy, że ma pracę
    > i ani mu w głowie by Cię opuścić.
    > "Zarabiasz" 2k a obrażasz ludzi
    > (bezrobotnych) z powodu 0,5k ;-)

    tu sie bardzo mylisz... pamietaj ze ludzie/firmy sa biedniejsze wiec nie stac
    ich na konsumpcje/zakup. Trudniej jest sprzedac, czesto trzeba zaoferowac
    duzo nizsze stawki, ryzyko powodzenia jest duzo wieksze. De facto wartosc
    Twojej pracy jest nizsza. Jakby bylo inaczej to kazdy by mogl stac sie
    pracodawca (moze nie kazdy, ale wiekszosc) i zarabiac mnostwo pieniedzy. Tu
    ma swoj palec rzad z zabijajacymi podatkami, utrzymywaniem deficytowych i
    niepotrzebnych galezi gospodarki, chwiejnym prawem (nieegzekwowalnym
    zreszta) - a tego pierwszego i drugiego nie moze zmienic bo zaraz ci w
    najtrudniejszej sytuacji zaczynaja krzyczec/strajkowac/niszczyc - kolko sie
    zamyka; trzeciego nie umie.

    A godne zycie dla biedych, co to oznacza?
    Czemu zadamy takich warunkow jak w krajach bogatych, nas na to nie stac!
    Porownaj zycie za wschodnia granica, nie widzisz jak dobrze jest dla nas na
    ich tle?

    Powiem szczerze ze niesamowicie draznia mnie wszyscy zadajacy wiecej
    pieniedzy od rzadu bo maja oni prawo do pracy (klaniaja sie zwiazki
    zawodowe).. a co z SZANSA pracy dla ludzi < 30 roku zycia?? Finansowanie
    deficytowych galezi wymaga wziecia tych pieniedzy od pracujaych, dla ktorych
    w pewnym momencie nie oplaca sie juz prowadzic biznesu i tworzyc nowych
    miejsc pracy. Ja wiem, ze oni tez maja prawo... a co z tymi ktorych juz dawno
    wywalono na bruk bez zadnych problemow, odpraw itp? inna klasa ludzi?, za
    malo chamska zeby niszczyc wszystko co wpadne pod reke?