PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: Nowelizacja Kodeksu Pracy › Re: Nowelizacja Kodeksu Pracy
    From: "Pawel Sokolowski" <P...@n...org>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nowelizacja Kodeksu Pracy
    Date: Tue, 30 Jul 2002 20:51:15 +0200

    > jeszcze dla uscislenia o ktore dokladnie slowa mi sie rozchodzi:
    > cycat:
    > "Jezeli pracownik jest dobry, firma dziala sprawnie, przynosi dochody.
    > Pracownik wtedy dobrze zarabia, takie sa prawa ekonomii."

    Nie zrozumiales skrotu myslowego.
    Opisze Ci.
    Jezeli pracownik jest dobry, firma dziala sprawnie, praca pracownika
    generuje zysk, pracownik jest cenny dla pracodawcy, bo moze trafic na
    gorszego jak ten sobie pojdzie do konkurencji, pracownik moze wynegocjowac
    pensje adekwatna do jego przydatnosci dla firmy.
    Nie pisalem nic o tym ze firma placi tyle na ile ja stac.
    Stac ja moze byc na wiele, ale pracownik nie generujacy zysku, lub
    nieprzydatny dla firmy nie bedzie dobrze zarabial.
    Placi sie za prace.

    > nie ma takiego (o tym zarabianiu) prawa ekonomii!
    > gdyby takie bylo, to Nike nie szyloby butow w Wietnamie czy tam Chinach
    placac
    > szwaczkom USD 20 a w fabrykach w USA placac USD 2000. I tak koncern bylby
    > na duzym plusie, ale ze chcial byc na wiekszym, to przeniosl fabryki tam,
    > gdzie taniej.
    Co ma piernik do wiatraka ?
    A Ty pracujesz w Chinach ?

    > pracodawca placi pracownikom tyle, zeby mu sie oplacalo.
    Mylisz sie.
    Pracodawca placi pracowniko dokladnie tyle za ile zgodzili sie pracowac.
    A organizacja pracy stara sie tak to ustawic zeby mu sie oplacalo.
    Pracownik, ktory uwaza, ze zarabia za malo w stosunku do tego co robi, moze
    negocjowac podwyzke (lub zmienic prace).

    > Oczywiscie postawa praconwika tez jest niezwykle wazna, ale w dobrej
    firmie,
    > dobrym zespole kazdemu milo sie pracuje i sam dba o to, zeby byc coraz
    lepszym.
    > jak nie, to nikt po nim nie placze.
    Oczywiscie jezeli ktos jest ambitny, a nie kombinuje, gdzie by tu kupic L-4.

    > Natomiast w kiepskiej firmie pracuje sie ciezko i bez minimum satysfakcji.
    > Tak wiec warunki stworzyc musi pracodawca. Pracownik ma duzo mniejsze
    mozliwosci
    > ksztaltowania realiow firmowych.
    Tu masz racje.
    Ale w najlepszej firmie z super warunkami zly pracownik sie nie nawroci.

    Pozdrawiam
    Pawel Sokolowski