PracaGrupypl.praca.dyskusjeNiewykorzystany urlop › Re: Niewykorzystany urlop
    From: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Niewykorzystany urlop
    Date: Wed, 14 Feb 2007 23:30:41 +0100

    w...@o...eu nabazgrolił na ekranie:
    > A czy mogłabyś mi powiedzieć, skąd się mojej kadrowej wzięły te 3 lata, po
    > których dopiero rzekomo przedawnia się niewykorzystany urlop? Czy to też
    > jakiś stary przepis czy też jednak coś jest na rzeczy? Głowę bym dała, że
    > gdzieś też i na grupach dyskusyjnych nie raz i nie dwa obiły mi się o oczy
    > te trzy lata, ale nie skojarzę gdzie i kiedy i w jakich okolicznościach.

    Bo taki jest termin przedawnienie wszelkich roszczeń pracowniczych. I może
    to powstać np. jak ktoś ma kilkuletni urlop bezpłatny /a nie wykorzystał
    należnego mu urlopu wypoczynkowego przed rozpoczęciem jego/. Wtedy po 3
    latach /w sumie 4/ ten urlop się 'kasuje'.

    Jeżeli dochodzi do przedawnienia tylko z powodu nieudzielenia go przez przez
    pracodawcę to jest to już naprawdę ciężkie przewinienie
    pracodawcy... /imo/.

    A dlatego trzeba go wykorzystać, gdyż ustawodawca stwierdził, że pracownik
    nie jest w stanie dochodzić swoich praw i dlatego go 'chroni' takimi
    zapisami. Imo to też bez sensu. Bo np. jeżeli pracownik planuje wyjazd na
    wakacje na 'zarobek' zagranice i chciałby sobie uzbierać urlopu z dwóch
    lat, aby spokojnie 'mieć wolne' w pracy. Wtedy udzielanie takich urlopów to
    na ryzyko pracodawcy. Ewentualnie można by przed sądem tłumaczyć, że to
    jest korzystniejsze dla pracownika, że w tym terminie chciał urlop. A
    pracodawca może dać korzystniej niż mówi KP. Ale to takie domysły...

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --