PracaGrupypl.praca.dyskusjeNiewykorzystany urlop › Re: Niewykorzystany urlop
    From: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Niewykorzystany urlop
    Date: Wed, 14 Feb 2007 22:12:18 +0100

    Jagna W. nabazgrolił na ekranie:
    > przeczytałam to jeszcze raz na spokojnie i znów mam wątpliwości. Może
    > komuś wyda się to głupie, ale bardzo proszę o upewnienie mnie, że się nie
    > mylę w swoich interpretacjach, a myli się owa kobieta.

    Masz rację. Kiedyś tak było, że można było wypłacić ekwiwalent. Ale od
    ładnych paru lat ekwiwalent za niewykorzystany urlop nalezy się jedynie gdy
    pracownikowi kończy się umowa /wygasa, ulega rozwiązaniu/.

    > No i chciałabym jeszcze wiedzieć, czy faktycznie dany urlop można
    > wykorzystać w czasie późniejszym, niż jest to zapisane w KP i że dopiero
    > po trzech latach ulega przedawnieniu.

    Urlop trzeba wykorzystac do końca I kw. /a precyzyjniej to wystarczy zacząć
    go w ostatnim dniu marca i ciągnąć przez następne dni/.
    Mogą się zdarzyć przypadki, że np. ktoś był na zwolnieniu, urlopie
    bezpłatnym, macierzyńskim itp. i nie wykorzystał - wtedy jest wszystko ok
    (urlopu nalezy wtedy udzielić jak tylko zniknie przyczyna niewykorzystania,
    i ma tu miejsce owo przedawnienie). Każdy inny przypadek grozi pracodawcy
    karą za naruszenie praw pracowniczych. Pierwszym razem jest to zazwyczaj
    upomnienie, następne to nawet 5 (?) tys zł dla kierownika zakładu.

    Gwoli wyjaśnienia, nie jest tak, że jak ktoś nie wykorzysta urlopu do końca
    I kw. to urlop ten mu przepada... (kiedyś tak koleżance szef usiłował
    wmówić).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)