PracaGrupypl.praca.dyskusjeNieudolny czlonek grupy - problem › Re: Nieudolny czlonek grupy - problem
    From: "kantor" <k...@z...olsztyn.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nieudolny czlonek grupy - problem
    Date: Wed, 27 Jul 2005 10:32:17 +0200

    Użytkownik "stokrotka" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5f1c.00000511.42e73bf9@newsgate.onet.pl...

    > Tak, ale inwestycja nie zwraca się od razu, i to jest przyczyną, że gdy do
    > działu przyjdzie stażysta "inni na niego pracują".

    W krótkim czasie człowiek zaczyna na siebie pracować !! basta.

    > Ty chyba nigdy nie wykonywałeś naprawdę twórczej , złożonej roboty, tylko
    > prostą łopatologię.

    Utrzymuję przy życiu jeden z modułów największego projektu w polsce (nie
    trudno się domyśleć o którym projekcie mówię)

    > W skomplikowane zagadnienia, np duże systemy informatyczne, nie da się
    > wejść w
    > tydzień.

    To prawda... jednak nie trzeba wiedzy z ciężkich serverów aby wprowadzić
    poprawkę w obszarze prezentacji grubego klienta.

    >NIe można tego nauczyć na studiach, bo kazdy system jest inny.
    Systemu nie nadaje się do nauczenia. Trzeba znać język programowania i
    technologię, reszta to czytanie analizy, analizowanie kodu i na tej
    podstawie generowanie poprawki lub budowa danej funkcji.

    > Poznanie struktury, budowy tego już zbudowanego systemu, w którym trzeba
    > coś
    > zmienić musi trwać (miesiąc, trzy, a nawet pół roku).
    W moim zespole to trwa ok 6 mc. Jednak w tym czasie człowiek pracuje na
    siebie. Poznaje zawiłości systemu w trakcie wykonywania poszczególnych prac.

    >I firma/dział w tym
    > czasie ponosi straty.
    nie prawda !!!

    >To nie są studia, bo ta wiedza mało przyda się stażyście w innej firmie.
    Nie interesuje mnie przydatność moich ludzi dla innych firm - tylko dla prac
    realizowanych w moim zespole.

    > Oczywiście można stażyście nic nie powiedzieć i dać mu do wykonania
    > poprawkę w
    > systemie, tylko , że wtedy stażysta nie ma szans.
    Ma szanse. Trwa to dłużej i częściej padają pytanie, jednak ma szanse. To
    tylko kwestia korelacji zadań względem umiejętności
    myślenia danego człowieka i jego warsztatu pracy.

    >Musi zrobić albo błąd, albo "zdezorganizować" wewnętrzną logikę takiego
    >systemu.

    Nie prawda !!! W początkowej fazie robi "duble", więc ta praca nie wchodzi
    do systemu. W dalszej fazie są testy developerskie i testy releaseowe które
    sprawdzają poprawność kodu. Dodatkowo kontrola jakości - czy stworzono
    zgodnie ze standardami stylu. Dodatkowo kod przechodzi przez łapki
    projektanta, który ocenia (szybko i sprawnie) czy dany kod to kod - czy
    zwykła 'kupa'.

    > Według twojej filozofii tego czasu nigdy nie będziesz mieć, bo po co?
    > Skoro to
    > nie przyniosi pieniędzy.
    Bzdura. Potrzebne mi wsparcie. Dlatego potrzebuje ludzi kreatywnych, z
    potencjałem... wdrożenie takiego człowieka = odciażenie (w przynajmniej
    drobnych, czasochłonnych rzeczach - dzięki czemu mogę się zająć bardziej
    zawiłymi elementami nie siedząc po nocach)

    > Po prostu jesteś egoistą i nie nadajesz się do pracy w zespole.
    Poprostu nie widzę możliwości trzymania w zespole trutnia który niema
    pojęcia o robocie programistycznej.
    Jeżeli ktoś wchodzi do wielkiego projektu jako koder - oczekuję, że zna
    obiektówkę przynajmniej DOBRZE,
    i że potrafi czytać i analizować kod. Jeżeli te umiejetności są dla
    człowieka nieosiągalne - powinien poszukać pracy przy projektach wielkości
    notatnika dla babci.

    > A tonie trwa?
    Zgadza się. To nie trwa. Tego typu rzeczy zajmują chilkę - i są wykonywane
    wyłącznie w czasie wolnym, czyli w takiem, kiedy np. siedze i czytam newsy
    :)

    > A co ty podsumujesz jak nie obejrzysz dokładnie jego roboty?
    Nie trzeba specjalnie studiować kodu, aby zobaczyć czy rozwiązanie jest
    właściwe i jakiej jest klasy.

    > A tak bez obejrzenia? To znaczy jak się nos stażysty spodoba to dobra
    > robota, a
    > jak nie to źle?
    To proste... za pisanie metodą copy-paste jest natarcie uszu... za utopienie
    wyjątku jest obdarcie zywcem ze skóry po uprzednim obgotowaniu w oleju....
    Jak rozwiązanie mało ergonomiczne - wskazuje się metodę poprawienia danego
    kawałka. Żadna filozofia.

    > Ty nie potrafisz liczyć . Ja podałam wyliczenie, a ty żadnych argumentów.
    Gdzie to wyliczenie ?

    > stokrotka

    kantor