PracaGrupypl.praca.dyskusjeNieuczciwe biuro podróży › Re: Nieuczciwe biuro podróży
    From: Leszek 'Dartles' Puchowski <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Nieuczciwe biuro podróży
    Date: Wed, 16 Jul 2003 02:45:35 +0200

    CHANI napisał:

    > Czy firma ogłasza upadłość? Jeśli tak, to masz takie same szanse,
    > jak wszyscy kontrahenci firmy, czyli nikłe. W pierwszej kolejności
    > z majątku upadłego pokrywa się koszty postępowania, później roszczenia
    > fiskusa, później pracowników (wynikające ze _stosunku_pracy_) a dopiero
    > na samym końcu pozostałych wierzycieli. Poczytaj prawo upadłościowe.
    > Wierzytelność zgłasza się w Sądzie Rejonowym, Wydział Gospodarczy.
    > http://www.lodz.so.gov.pl/struktura/
    >
    > (Co prawda piszesz, że inna firma "przejmuje", ale od strony prawnej
    > różnie się to może odbywać).

> [...]

    Na razie firma jeszcze nie ogłosiła upadłości. Obiecywała pieniążki na
    początek lipca, ale...
    Obawiam się, że ich dług wobec mnie jest zbyt mały (nie wiem, ale wydaje
    mi się, że firmy windykacyjne biorą się do roboty, kiedy mają do
    odzyskania powyżej 10 000.
    Czy można iść z tą sprawą do sądu pracy? Jakie są wtedy koszta i jak
    długo ciągną się takie postępowania? Czy w ogóle mogę iść do sądu pracy
    jako pracownik-firma (słyszałem, że zatrudnianie ludzi na zasadzie
    działalności jest nielegalne)?

    Pozdrawiam

    Leszek