PracaGrupypl.praca.dyskusjeNieopłacalna praca jako informatyk - spostrzeżenia [długie] › Re: Nieopłacalna praca jako informatyk - spostrzeżenia [długie]
  • Data: 2008-06-20 21:06:17
    Temat: Re: Nieopłacalna praca jako informatyk - spostrzeżenia [długie]
    Od: "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com> szukaj wiadomości tego autora

    Marek wrote:
    > Reasumując:
    > Nie opłaca się startować na rynku IT.

    Informatyk czyli: programista, analityk, tester oprogramowania czy tzw.
    tonerowy?
    Jeśli to drugie, to faktycznie nie opłaca się. Utrzymanie sieci w małej
    firmie, jakiejś małej strony www, usunięcie wirusa, naprawa drukarki -
    czyli wszystko i nic - to faktycznie marne pieniądze. Robiłem to (a
    nawet sporo więcej) na studiach za takie pieniądze, że wstyd się przyznać.

    Sam nie robie w IT ale znam sporo ludzi w tej branży - na ogół z 1-5
    letnim stażem, Poznań/Wrocław/Gdańsk. 4k brutto to skromne początki.
    Zatem powinieneś chyba wyspecjalizować się w czymś i nie mam wcale na
    myśli certyfikatów. Moi znajomi, zanim dostali prace po studiach, mieli
    co najwyżej wszechobecny certyfikat Cisco. Liczą się natomiast studia!

    pozdrawiam