PracaGrupypl.praca.dyskusjeNajbardziej Efektywne sposoby szukania pracy! › Re: Najbardziej Efektywne sposoby szukania pracy!
    From: "Immona" <c...@W...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Najbardziej Efektywne sposoby szukania pracy!
    Date: Tue, 30 Nov 2004 16:25:00 +0100

    Użytkownik "xet" <x...@i...pl.USUNTO> napisał w wiadomości
    news:coi26j$g2j$1@shodan.interia.pl...

    > znajomi owszem sa..ale tak jak to "znajomi" jak czegos chca od ciebie to
    > pamietaja o tobie...ale jak juz ty czegos czcesz to zazwyczaj rozkladaja
    > rece!
    > umiesz liczyc - licz na siebie

    Wymowki.
    Znajomy tez na tej sytuacji zyskuje. Dla kogos, kto szuka pracownika,
    referencje sa bardzo wazne i sa widziane jako znaczace zmniejszenie ryzyka
    (a to ryzyko jest b. duze przy zatrudnianiu pracownika na niektore
    stanowiska). Niektorzy sie boja robic rekrutacje z ogloszenia - wiadomo, na
    rozmowie kwalifikacyjnej czlowiek gra i chce sie pokazac od jak najlepszej
    strony, a nastepnego dnia moze sie okazac niezrownowazony psychicznie :)
    Znajomi pomocni przy szukaniu pracy to tacy, ktorzy 1) sa pracodawcami lub
    osobami decydujacymi o zatrudnieniu lub z racji zawodu albo kregu
    towarzyskiego maja z takimi osobami kontakt 2) sa przekonani o Twoich
    kwalifikacjach (sa ludzie, ktorych lubie, ale w zyciu bym ich nie polecila
    nikomu, zeby ich zatrudnial) - przy polecaniu kogos, w gre wchodzi tzw.
    dobre imie osoby polecajacej i normalny czlowiek nie poleci kogos, co do
    kogo nie bedzie przekonany, ze zaspokoi z nadmiarem oczekiwania. Chyba, ze
    chodzi o prace sprzataczki.
    Jesli Twoje znajomosci sa bezowocne w szukaniu pracy, to nie spelniaja
    punktu 1) albo 2).

    I.

    PS. Po prawdzie, wymadrzam sie w kwestii, w ktorej nie mam doswiadczenia, bo
    wszystkie swoje prace znajdowalam zupelnie bez znajomosci. Ale widze po
    innych, w jaki sposob dziala cala rzecz ze znajomosciami :)