PracaGrupypl.praca.dyskusjeNa rozstaju dróg ... › Re: Na rozstaju dróg ... (mega długie)
    From: Paweł Dyda <p...@g...pl.lovespam.invalid>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Na rozstaju dróg ... (mega długie)
    Date: Sun, 27 Apr 2008 20:26:58 +0200

    Dnia czwartek, 24 kwietnia 2008 20:02 ugodziła mię strzała
    <fuqhvk$o81$1@inews.gazeta.pl> wystrzelona przez jaQbek:

    [...]
    > Ależ ja dziedzinę już mam: bankowość, finanse, ubezpieczenia.
    > Generalnie działka, gdzie najistotniejszym krokiem projektu jest
    > prawidłowe zebranie wymagań od klientów a potem zamodelowanie ich. I
    > to lubię robić

    Business Analyst. Czy też jak kto woli Analityk Biznesowy. Nie jest to
    specjalnie proste, ale to właśnie Cię powinno interesować zatem.

    > I to robię. Myślałem w ogóle o zrobieniu studiów podyplomowych z
    > bankowości i finansów, ale słyszałem opinie, ze ludzie po takich
    > studiach nie mają pojęcia o pewnych technicznych kwestiach systemów
    > bankowych, i taką wiedzę zdobywa się tylko pracując przy tworzeniu
    > takowych

    LOL. Co przeszkadza w robieniu studiów podyplomowych w trakcie pracy nad
    takowymi? Boisz się że będziesz miał zbyt szczegółową wiedzę na temat
    przepisów? Bez sensu, to Ci może tylko i wyłącznie pomóc.

    [...]
    > Tylko rzecz w tym, że ja ten dylemat miałem już rok temu - czy ma to
    > być analityk, architekt, czy kierownik zespołu

    Z tego co napisałeś, wygląda że nie masz kwalifikacji na kierownika
    (zdarza się). Architekt to jednak jest ktoś kto nie zbiera informacji,
    a po prostu projektuje system na podstawie analizy potrzeb
    przedstawionej przez analityka (o ile jest to na tyle duża firma, że te
    dwie funkcje są obsadzone przez dwie różne osoby).

    > Oki, warto wiedzieć

    Nie do końca się zgodzę z Twoim przedpiścą... Są różne korporacje...
    Miałem zaproponować Ci uderzanie do nas (stanowisko I18n Software
    Engineer, czyli programista internacjonalizacji), bo doczytałem że się
    szybko nudzisz i chcesz znacznej samodzielności (a na tym stanowisku
    byłoby dużo zmienności - różne technologie: XML, HTML, MFC, JFC, .NET;
    różne języki: C#, Java, C++, PHP(?) ), ale po wczytaniu się w to co
    lubisz (a przynajmniej co napisałeś że lubisz, ciekawe kiedy Ci się to
    znudzi) sugeruję jednak kierunek BA.

    > To jak, wystarczy za CV ? ;)

    A co Ty zrobiłeś konkretnie? Nie co robiłeś, ale co zrobiłeś i gdzie to
    znalazło zastosowanie? W jakich językach? I tak dalej, i tym podobne.
    Zresztą, jeżeli chciałbyś być BA, to nasuwają się inne pytania - o
    zbieranie wymagań, doświadczenie w rozmowie z klientem i konkretne
    zaprojektowane programy/systemy.

    Pozdrawiam,
    P.