PracaGrupypl.praca.dyskusje › Na co zwraca sie uwage w firmach z zagranicznym kapitalem?

  • 1. Data: 2003-01-08 02:18:09
    Temat: Na co zwraca sie uwage w firmach z zagranicznym kapitalem?
    Od: "Akoterinatabellaczikcziks" <S...@t...pl>

    hey

    Dzis dowiedzialem sie ze moje CV, przynajmniej w niektorych firmach,
    praktycznie na wstepie pozbawia mnie jakichkolwiek szans na otrzymanie
    pracy.

    Poszlo o zdjecie. Moze nie jest ono za powazne, ale uwazalem ze swietnie sie
    bedzie nadawac do tego, aby przyciagnac wzrok, aby CV "jakos sie
    wyroznialo".
    Pod adresem http://winnt.ntinternals.net/cv/ mozna je zobaczyc ;).

    Moze byloby to dopuszczalne w firmie amerykanskiej, na zasadzie np.
    agrasywnej reklamy, ale np. gdyby zobaczyl to Niemiec czy tez Austryjak
    zostaloby potraktowane to jako jawne okazywanie braku szacunku.

    Spotkalicie sie z czym takim? Na co wiec zwracac uwage wysylajac CV?

    --

    pozdrawiam
    Szymon Kunysz

  • 2. Data: 2003-01-08 04:45:46
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Akoterinatabellaczikcziks" <S...@t...pl> writes:

> [...]
    > Pod adresem http://winnt.ntinternals.net/cv/ mozna je zobaczyc ;).
    >
    > Moze byloby to dopuszczalne w firmie amerykanskiej, na zasadzie np.

    nie. w usa nie jest przyjete wysylanie zdjec dolaczanych do CV.
    rekruterzy sami sie zreszta tego wystrzegaja.

    po co w ogole tam to zdjecie zamieszczasz? ja bym nie zamieszczala. no
    chyba, ze firmna wyraznie precyzuje, zeby nadsylac cv z dolaczonym
    zdjeciem.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 3. Data: 2003-01-08 08:01:56
    Od: "artex" <a...@b...gnet.pl>

    Użytkownik "Akoterinatabellaczikcziks" <S...@t...pl> napisał w
    wiadomości news:avg1oa$nuq$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > agrasywnej reklamy, ale np. gdyby zobaczyl to Niemiec czy tez Austryjak
    > zostaloby potraktowane to jako jawne okazywanie braku szacunku.

    a gdzie twoje wyksztalcenie?
    pozdrawiam artur

  • 4. Data: 2003-01-08 08:32:26
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Akoterinatabellaczikcziks napisał(a):

    > Poszlo o zdjecie.

    o zbyt luzackie, imo, zdjecie. Rozumiem, w gajerku albo cos, a tu jak
    zobaczyli, jakiegos luzaka, albo cos, to pewnie nie bedzie zbyt chetnie
    zajmowal sie praca...

    Mam nadzieje, ze nie wysylasz tego adresu, by pracodawcy sobie
    obejrzeli co i jak....tylko to porzadnie obrabiasz i wysylasz (pewnie
    doc lub rtf...)

    pozdrawiam
    rafi

  • 5. Data: 2003-01-08 09:51:36
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    > o zbyt luzackie, imo, zdjecie. Rozumiem, w gajerku

    dla mie tez zbyt luzackie,
    btw imo, dane osobiste i teleadresowe w lewym gornym a zdjecie w prawym
    gornym rogu
    svobo

  • 6. Data: 2003-01-08 10:52:16
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Akoterinatabellaczikcziks <S...@t...pl> napisał(a):

    > hey

    Czy słowo outsorsing już się tak zadomowiło w języku polski ?

  • 7. Data: 2003-01-08 11:46:50
    Od: "MerlinXP" <M...@p...onet.pl>

> [...]
    sie
    > bedzie nadawac do tego, aby przyciagnac wzrok, aby CV "jakos sie

    wg mnie, to:
    - zdjecie rzeczywiscie troche dziwne, jak na admina, osobe techniczna - moze
    pasowaloby na cv do agencji reklamowej, na jakiegos creative director'a,
    copywritera, grafika

    - za szczegolowo jest opisane czym sie zajmowales: wystarczyloby chyba, ze
    administrator systemow MS (Win, Exch, SQL)
    -- w pracy admina ciagle trzeba nowe systemy, nowe wersje programow poznawac
    i to czy wykonywales jakies konkretne dzialania na konkretnej wersji danego
    programu nie jest chyba istotne
    -- wazne aby miec dobre podstawy i przyswajac nowosci oraz szczegoly

    - nic nie piszesz o wyksztalceniu - to troche dziwne

    - no i jeszcze to zachwalanie wlasnej osoby - dla mnie troche zenujace (za
    nachalnie, za naiwnie)
    -- wiadomo, ze wszyscy szukajacy pracy sa: komunikatywni, dyspozycyjni,
    odpowiedzialni, zmotywowani i chetni do rozwijania sie

    sorry za taka bezposredniosc, ale taki dzis nastroj (i w ogole to ja
    wymagajacy jestem ;)
    M.

  • 8. Data: 2003-01-08 12:58:37
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 8 Jan 2003 03:18:09 +0100,
    "Akoterinatabellaczikcziks" <S...@t...pl> zakodował:

    >Spotkalicie sie z czym takim? Na co wiec zwracac uwage wysylajac CV?

    No, to jedziemy - wszystko IMVHO.
    1. Zdjęcie luzackie nie pasuje do tego typu stanowiska. Tu
    oryginalność i fantazja nie jest atutem.
    2. Całe CV jak dla mnie wygląda na nieuporządkowane. Są pewne schematy
    pisania CV i ich należy się trzymać (fantazjować można w liście - ale
    też w pewnych ramach). Czeka Cię IMO sporo pracy nad formą.
    3. CV jest za długie
    4. Powtarzasz te same informacje (np. certyfikaty i atuty są bardzo
    podobne, w wiedzy IT powołujesz się na doświadczenie, które widać w
    historii zatrudnienia itd) - a jakie wnioski z tego może wyciągnąć
    pracodawca?
    5. CV pisze się bezosobowo, więc zwroty typu "Do moich obowiazków " są
    niedopuszczalne.
    6. Atuty, cechy osobiste, szukam, osiągnięcia i sukcesy pasują
    bardziej do listu motywacyjnego, niż CV. Generalnie w CV podajesz
    suche, bezsporne fakty - ocena Twoich cech i osiągnięć nie powinna
    znaleźć się w CV (np. umiejętność natychmiastowego, skutecznego...,
    zapewnienie wysokiego ... itp.)
    7. Gdzie wykształcenie? Zapominanie o takich "drobiazgach" może
    dyskwalifikować (podobnie, jak faktyczny brak wykształcenia).
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2003-01-08 14:43:16
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Akoterinatabellaczikcziks" <S...@t...pl> wrote in

    /ciach.../

> [...]
    > agrasywnej reklamy, ale np. gdyby zobaczyl to Niemiec czy tez
    > Austryjak zostaloby potraktowane to jako jawne okazywanie braku

    Tak jak napisala Nina - firmie stricte amerykanskiej nie powinno sie dawac CV ze
    zdjeciem
    w ogole.

    > Spotkalicie sie z czym takim? Na co wiec zwracac uwage wysylajac CV?

    Zdjecie to tylko wierzcholek gory lodowej... Twoje byloby dopuszczalne w kilku - inna
    niz
    Twoje - specjalizacjach, ale to i tak byloby naciagane, bo nie wiadomo kto Cie bedzie

    rekrutowal.

    Moim zdaniem :

    1.) CV jest o wiele za dlugie
    2.) zbyt szczegolowe, przeladowane faktami
    3.) kolejnosc jest dosc dziwna, rozumiem, ze chcesz wyeksponowac doswiadczenie
    - ale taki uklad wyglada "anty-podrecznikowo"
    4.) bledy ! "outsorcing", "data urodzenie", "Windows 2000 Serwer" to tylko kilka,
    ktore
    wylapalem podczas minutowej "lektury"
    5.) Patent sternika jachtowego wywal do "zainteresowan", poczucie humoru z
    przymruzonym okiem wycialbym w ogole...
    6.) "Rezim" kojarzy mi sie ze Stalinem, moze lepiej napisac "pod presja czasu", a
    najlepiej wyrzucic rzeczy tego typu do LM...

    i jeszcze pare generalnych uwag :-)

    Wojtek

  • 10. Data: 2003-01-08 21:51:10
    Od: "Akoterinatabellaczikcziks" <S...@t...pl>

    Użytkownik "artex" <a...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
    > a gdzie twoje wyksztalcenie?
    > pozdrawiam artur

    w lesie...

    obibokiem bylem i polibudy nie skonczylem
    a dwa razy do niej podchodzilem

    pozdr
    akote - nieuk