PracaGrupypl.praca.dyskusjeMoje zdanie o rynku pracy w PL › Re: Moje zdanie o rynku pracy w PL
    From: "Paweł Filipowski" <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Moje zdanie o rynku pracy w PL
    Date: Mon, 12 Jan 2004 09:25:23 +0000 (UTC)

    Brodek <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A na ile on zasługuje i jak to wyznaczyć?
    > Zresztą zdaje się milcząco zakładasz, że pracodawca to "worek bez dna" i
    > tylko przez czystą złośliwość nie płaci swoim ludziom więcej...
    >
    > Pzdr
    > Brodek

    Tak się składa, że wyliczenie na ile zasługuje pracownik nie jest wcale takie
    trudne. Wystarczy policzyć. Oczywiście potrzebne jest opracowanie kilku
    kryteriów, lecz bynajmniej nie jest to zadanie niemożliwe do zrealizowania.
    A z innej beczki, pracodawca nie jest workiem bez dna, ale każdy kto prowadzi
    przedsiębiorstwo przynoszące zyski a nie mogący zapłacić pracownikom za ich
    pracę godziwych pieniędzy, powinien zweryfikować koszty swojej działalności i
    być może przekona się że wydał pieniądze na niepotrzebne gadżety, zupełnie
    zbędny nowy samochód lub coś podobnego. Trzeci wątek to stare powiedzenie że z
    niewolnika nie ma pracownika. Pracownik NIGDY nie będzie wykonywał swojej
    pracy sumiennie jeżeli jego pensja nie wystarcza mu na zapłacenie rachunków.
    Choćby z tego powodu że zamiast koncentrować się na pracy będzie koncentrował
    się na osobistych problemach. Z doświadczenia wiem, że lepiej jest zapłacić
    więcej i wymagać pewnych standardów niż mniej i przymykać oko na
    niedociągnięcia. I tutaj też pojawia się powód takiego działania. Pracownik
    który jest wynagradzany odpowiednio do nakłądu swojej pracy, odpowiedzialności
    itd., zastanowi się 10 razy zanim zdecyduje się na zmianę pracy, natomiast
    pracownik który pomimo że stara się, wykonuje swoją pracę należycie i jego
    wynagrodzenie nadal wynosi 700 złotych, nie będzie się zastanawiał nad zmianą
    pracy dłużej niż 10 minut. W tym miejscu dochodzimy do konkluzji, że naprwdę
    zdolni, uczciwi i pracowici przejdą do firm które zaproponują im lepsze
    warunki. A co za tym idzie? Firma płacąca mało zatrudnia coraz więcej ludzi
    ponieważ nie osiągają oni odpowiedniej wydajności. Czyli że zatrudniają np. 50
    osób za pieniądze za które mogliby zatrudnić 25 i pozbyć się wielu problemów.
    Na koniec chcę Cię zapewnić że płacenie większych pieniędzy się opłaca z wielu
    względów. Przerobiłem ten temat na własnej skórze.

    Pozdrowienia