PracaGrupypl.praca.dyskusjeMoje doswiadczenia z szukania pracy › Re: Moje doswiadczenia z szukania pracy
    From: "janek.kot" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Moje doswiadczenia z szukania pracy
    Date: Sat, 1 Oct 2005 22:38:56 +0200

    To ja trafiłem o wiele lepiej. To była moja pierwsza rozmowa zupełnie nie
    wiedziałem, czego się spodziewać (nawet nie mogłem znaleźć inforamcji czym
    zajmuje się firma). Dodam, że byłem skierowany przez Urząd Pracy. Nieduża
    prywatna firma, przyjął mnie prezes i zadał proste pytanie: Co chce Pan u
    nas robić, bo wie Pan my tu nie potrzebujemy pracowników takich co ich
    posadzimy i powiemy że ma robić to i to. Więc jeśli ma Pan jakiś pomysł to
    słucham - choć mam dziesiątki pomysłów na dobry (moim zdaniem) interes w tej
    branży nic legalnego nie da się wymyślić - W końcu prezes przyznał, że
    właściwie to już zatrudnili osobę którą potrzebowali a mnie zaprosił na
    rozmowę bo skończył tą samą uczelnię i kierunek co ja i chciał się
    dowiedzieć co tam na uczelni : )

    Jeśli chodzi o zlecanie rekrutacji w cudzysłowie "specjalistycznym firmom"
    to IMHO strata kasy. Dostają oni setki aplikacji na jedno miejsce i w
    związku z tym prowadzą majeryczną selekcję. A to za mała czcionka w CV, a to
    głupie nazwisko lub imię itd. Poza tym są wyszkoleni, że najważniejsze są
    cechy osobowe, czyli promocja osób robiących dobre wrażenie a nie
    posiadających umiejętności. Tak jakby wybierali kandydata na prezydenta a
    nie pracownika na konkretne stanowisko.