PracaGrupypl.praca.dyskusjeMoje 3 grosze o ofertach pracy w Polsce › Re: Moje 3 grosze o ofertach pracy w Polsce
    From: Cam <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Moje 3 grosze o ofertach pracy w Polsce
    Date: Wed, 22 Dec 2004 22:10:21 +0100

    On 2004-12-22 20:56:03 +0100, "VERTRET" <vertret @ op.pl> said:

    > Użytkownik "Cam" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Rozumiem więc, że gdy idziesz do sklepu to już od progu wołasz:
    > "Kupie dobry chleb i chcę za niego dać 5 zł"

    Nie wszystkie zdarzenia da się sprowadzić do parteru i opisać tak
    prostymi przykładami. Inaczej kupuje się chleb a inaczej wyspę na morzu
    karaibskim a jeszcze inaczej kupuje się pracę.

    > To się nazywa wolny rynek i działa na całym świecie tak samo.

    Nie, nie działa. W cywilizowanym świecie podaje się roczne zarobki dla
    danego stanowiska. Jeśli ci nie odpowiadają - nie aplikujesz i już. A
    nasz "wolnorynkowy biznesmen" usiłuje oszukać pracownika już na dzień
    dobry a potem wylać bez odprawy kiedy tylko ten ostatni straci
    złudzenia, co do "ścieżki kariery".

    pozdrawiam
    Cam

    PS. Pojęcie rodaków na temat tego, czym jest "wolny rynek" jest nieco
    wykrzywione. Wolny rynek to wcale nie "brak żadnych zasad", "silniejszy
    może więcej", "nie masz pracy - jesteś nikim". Po to mamy państwo, by
    organizowało nam, obywatelom ramy prawne naszej egzystencji. Państwo
    Polskie wycofuje się ze swoich obowiązków nakładając coraz większe
    obciążenia na nas. Stąd "wolny rynek" w wydaniu miejscowym -
    skorumpowana dżungla. :-((