PracaGrupypl.praca.dyskusjeMam się przejmować ? › Re: Mam się przejmować ?
    From: ktos <k...@n...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Mam się przejmować ?
    Date: Wed, 31 Jul 2013 21:01:29 +0200

    W dniu 2013-07-31 20:15, m...@g...com pisze:
    > Witam serdecznie. Od 20 lat pracuje jako administrator sieci komputerowej oraz
    wdrożeniowiec. Współpracując z dostawcami oprogramowania zapewniam jego serwis i
    konserwację. Większość zajęć sprowadza się własnie do konserwacji systemu
    informatycznego, konfigurowania oprogramowania (słowniki, rozmaite definicje itp).
    Praca na 1/2 etatu. Stanowisko nazywało się "informatyk". Nazwa pojemna, ale nie o
    nazwę tu chodziło, miałem ileś - tam zadań które trzeba było wykonać a reszt jest
    obojętna. Tak mi się zdawało. Wiele lat pracy, ciągła nauka: tu przecież nie da się
    stać w miejscu, bo błyskawicznie traci się wiedzę i umiejętności. Z zawodu jestem
    elektronikiem (technikum pięcioletnie).

    > admin sieci" wyklucza się mnie (przynajmniej formalnie) z administrowania systemem
    komputerowym, czyli.. ktoś uparty może mi ograniczyć obowiązki do administrowania
    siecią i "wymiksować" z pracy przy systemie informatycznym firmy. Dobrze myślę, czy
    nie powinienem się przejmować?

    > Marek

    Nie na temat nazewnictwa a na temat (ewentualnego) wymiksowania:

    O ile firma ma typowe serwery (Windows/Linuks, trochę gorzej z Novellem)
    to administratora zastąpić jest bardzo łatwo, najwyżej będzie kłopot z
    hasłami. Administracja serwerami, stacjami itd. wygląda wszędzie tak
    samo. Odkąd straciły rację bytu lokalne sklepy/składacze (bo komputery
    kupuje się w Media M./ w internecie) to wśród byłych pracowników łatwo
    znaleźć kandydatów do pracy jako adminów, zakładowych informatyków... za
    "mało informatyczne" pieniądze.

    Informatyka potrafiącego grzebać w systemach przedsiębiorstwa,
    konfigurować je, dorabiać jakieś moduły, raporty specyficzne dla firmy,
    itd zastąpić jest dużo trudniej. Bo trzeba znać i te systemy i specyfikę
    przedsiębiorstwa, mieć wspólny język z panią Krysią, bo wdrożeniowcy z
    zewnętrznych firm stawki mają wysokie w porównaniu z własnym
    pracownikiem ....