PracaGrupypl.praca.dyskusjeMENSA › Re: MENSA
    From: GL <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: MENSA
    Date: Mon, 25 Nov 2002 09:31:37 +0100
    Sender: p...@o...pl@s21.zabrze.net.pl

    On Mon, 25 Nov 2002 00:46:55 +0100, Robert Drozd
    <r...@y...iqNOSPAMPLEASE.pl> wrote:

    >Udowodnione jest już dawno, że tzw. wysokie IQ świadczy o perfekcyjnie
    >opanowanym rozwiązywaniu testów lub co najwyżej, o jednym z wymiarów
    >inteligencji,

    inteligencji matematyczno-fizycznej, inteligencji przestrzennej,
    inteligencji werbalnej

    > a nie o inteligencji jako takiej.

    nie ma czegoś takiego

    >Takie testy są też bardziej sposobem udowodnienia sobie własnej
    >wartości, niekoniecznie innym.

    IMHO, mają sens jako próba sprawdzenia się, a nie _udowodnienia_.
    Pamietam jak na studiach, na ćwiczeniach z psychologii bawiliśmy się w
    wypełnianie różnych testów na inteligencję (niemieckie, angielskie,
    amerykańskie - różnią się one podejściem do problemu). Jedyną osobą,
    która protestowała, był członek mensy, który za każdym razem
    stwierdzał, że on juz został przetestowany i nie musi tego ponownie
    udowadniać. Coś chłopina miał chyba niską samooceną. A może po prostu
    sprawdza się powiedzenie, że najlepiej rozwiązują testy mensy...
    specjaliści od rozwiązywania testów mensy ;-)...

    >Ogłoszenie w Wyborczej: "Szukam pracy. Wymagania: szef musi być w
    >MENSIE" :)

    Ty się śmiej... ja pamiętam podobne ogłoszenie sprzed paru lat...

    GL