PracaGrupypl.praca.dyskusjeLudzie lubią być traktowani jak ścierki › Re: Ludzie lubią być traktowani jak ścierki
    From: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ludzie lubią być traktowani jak ścierki
    Date: Thu, 6 Jan 2011 01:03:44 +0100

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ifup77$h6m$1@node1.news.atman.pl...

    > mi się myśl nasuwa.
    Gratuluję. ;)

    > Cały czas kierowałem się i kieruję nadal zasadą "traktuj innych tak jak
    > sam chciałbyś być traktowany".
    > Od kilku lat ta zasada średnio się sprawdza.
    Ona się zawsze średnio sprawdzała. Zresztą w bardzo różnych obszarach życia
    społecznego.

    > Obserwując innych właścicieli małych przedsiębiorstw budowlanych widzę, że
    > najskuteczniejszy sposób obchodzenia się i komunikacji z ich pracownikami
    > to zelżenie ich, słowne sponiewieranie, wyzwanie od najgorszych. Wtedy ci
    > ludzie chyba czują że żyją, czują że są w pracy i że szef to szef, który
    > trzyma wszystko za mordę i gwarantuje porządek. Czarne jest czarne a
    > białe - białe.
    To zachowanie całkowicie normalne dla pewnego typu "ludzi", bardzo licznie
    reprezentowanych w populacji. Próbują ile mogą sobie pozwolić - tak samo
    czynią uczniowie w szkołach, więźniowie we więźniach itp. W razie czego
    wycofują sie na z góry upatrzone pozycje.
    Takie mechanizmy zwykle funkcjonują w grupach, bo czują w nich oparcie (jak
    w stadzie). Pojedynczo te same jednostki zachowają się zwykle spolegliwie
    jeśli nie ulegle.
    Poza tym proste natury lubią proste zasady.

    > Wśród ludzi "na poziomie" zasada wzajemnego szacunku oczywicie sprawdza
    > się jak najbardziej
    Akurat. To, co uważasz za "sprawdzanie się zasady" najczęściej jest jedynie
    zachowywaniem pozorów, lakierem na rdzy, pod spodem taki sam gnój, jak gdzie
    indziej.

    Bo to są zwyczajne podchody.

    --
    Jotte