PracaGrupypl.praca.dyskusjeLojalka na 5 lat › Re: Lojalka na 5 lat
    From: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Lojalka na 5 lat
    Date: Thu, 23 Nov 2006 15:59:15 +0100

    Sailor napisał(a):

    > Czyli w przypadku, gdyby pracodawca mnie zwolnił w trakcie trwania
    > lojalki, to musi mi płacić 1/4 aktualnej pensji... teraz rozumiem.

    > Poproszę o przykład. W jaki inny sposób, niż zwrot kosztów kursu, mogę
    > zrekompensować pracodawcy to, że u niego nie będę pracował, mimo, iż
    > wcześniej się do tego zobowiązałem?

    Moze to byc np. zakaz pracy u wybranej konkurencji przez pewien okres
    czasu. Czyli tak na prawde nie wykorzystasz swojej wiedzy zdobytej na
    kursie. Moze nie do konca jest to zysk dla pracodawcy, ale jest to
    mniejsza strata, poniewaz konkurencja nie bedzie mogla wykonac czegos
    taniej, bo zatrudniajac nowego pracownika bedzie musiala go przeszkolic.
    Dlatego umowa lojalnosciowa to rowniez umowa o zakazie konkurencji.
    Wszystko zalezy jak zostanie skonstruowana. A i sprawdz w KP maksymalny
    okres rozliczeniowy - jesli chodzi o rozklad pieniedzy - bo cos mi sie
    wydaje - nie pamietam - a teraz nie mam czasu sprawdzic, ale jak juz
    napisalem, okres w ktorym kwota moze byc rozlozona jest ograniczony
    chyba do 3 lat, wiec nie moze byc to umowa na lat 5.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl