PracaGrupypl.praca.dyskusjeList motywacyjny › Re: List motywacyjny
  • Data: 2010-05-09 16:35:36
    Temat: Re: List motywacyjny
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 09 May 2010 12:48:54 +0200, WOJSAL napisał(a):

    > W swietle dyskusji o CV, o tym że firmy proszace o CV
    > nie maja czasu potem czytac tychze CV, nasuwa mi sie
    > pytanie o sens listu motywacyjnego.

    Odpowiem jako ktoś mający pierwsze doświadczenia "z drugiej strony
    barykady".

    Otóż szukałem kogoś, kto będzie dobrze obyty z językiem polskim. W
    ogłoszeniu nie było prośby o LM, ale część ludzi wysłała i ten list stał
    się dla wielu z nich podstawą do decyzji zostaje/odpada.

    Jeśli się umie napisać dobry LM, tj. potrafi się zareklamować i przedstawić
    siebie (w uzupełnieniu do CV), można sporo zyskać. Przykładowo aplikowała
    do nas pani bez doświadczenia praktycznie (tak wychodziło z CV), ale
    napisała w LM że od pewnego czasu próbuje, kombinuje, chce spróbować i
    chętnie wykona zadania testowe. Cały list był napisany ciekawym językiem i
    całościowo spowodowało to, że kandydatka została zaproszona na spotkanie
    (biorąc samo CV, nie miałaby szans).
    Z drugiej strony - byli kandydaci, którzy list pisali totalnie sztampowo,
    tak że jego czytanie było po prostu stratą czasu. Jeśli CV też niczym nie
    zaciekawiło - byli odrzucani. Niekiedy zdarzali się kandydaci, którzy w LM
    dorzucali ważne informacje (np. że interesuje ich wyłącznie praca zdalna,
    itp.). co też pomagało w wyborze.

    Ogółem nie twierdzę, że LM jest potrzebny, ale przydaje się żeby lepiej
    poznać kandydata przed spotkaniem, którego CV było interesujące. Jeśli ma
    być sztampa i szablonowość, to faktycznie nie ma sensu, ale widziałem listy
    które naprawdę dobrze się czytało i w nich odnalazłem sens istnienia całego
    dokumentu.

    Oczywiście - im bardziej techniczne stanowisko, tym mniej ten LM potrzebny
    (i prawdopodobnie trudniejszy w realizacji dla kandydata). Jeśli więc ktoś
    nie potrafi/nie chce - niech go nie wysyła. W najgorszym wypadku zostanie
    odsiany na "wymaganiach formalnych".

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net