PracaGrupypl.praca.dyskusjeLekceważenie kandydatów › Re: Lekceważenie kandydatów
  • Data: 2006-01-12 11:52:58
    Temat: Re: Lekceważenie kandydatów
    Od: Maciej Koziński <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Kowalski wrote:

    > Przykład 3 (rekrutujący).
    > Dziś byłem umówiony z 3 kandydatami na rozmowę rekrutacyną.
    > Spotkania były potwierdzane. Przyszedł jeden kandydat.

    Jak Kuba Bogu, tak Bóg Fidelowi? ;)

    > A. Na umówione spotkania dociera średnio:
    > - 80-90% umówionych, mających staż pracy powyżej 5 lat.
    > - 30-50% umówionych, ze stażem 1-5 lat.
    > - 10-20% umówionych ze stażem 0-1 lat.
    > - do 10% umówionych, będących studentami zaocznymi.

    Nie mam żadnych statystyk na ten temat, ale stawiam taką luźną hipotezę:
    80-90% ludzi ze stażem pracy powyżej 5 lat wysyła CV tylko do firm, w
    których rzeczywiście mają szansę, z czego może w 30 procent przypadków
    doczekają się jakiejś reakcji (często po czasie).

    80-90 procent ludzi z krótkim stażem rozsyła setki CV i LM, z czego
    dostają 1 procent odpowiedzi. Po jednej-trzech rozmowach
    kwalifikacyjnych, po których nikt im nawet czysto kurtuazyjnie nie
    podziękuje za to, że poświęcili czas. Zatem nawet jeśli ktoś zadzwoni
    następnym i umówi rozmowę kwalifikacyjną - nie przychodzą, bo nie
    wierzą, że coś pozytywnego może z tego wyniknąć.

    > Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia :).

    > Skoro taki podział procentowy występuje u kandydatów, to dlaczego
    > u pracodawców ma być inny? Przecież tam pracują takie same osoby!

    Choćby dlatego, że każda firma i każdy kandydat powinni dbać o swój
    wizerunek. W przypadku firmy świadomość tego, jak ten wizerunek jest
    ważny, jest większa, można by więc spodziewać się lepszych obyczajów, co
    pewnie i kandydatów w jakiś sposób moralnie obligowałoby do
    przestrzegania pewnych reguł. Ale to tylko takie moje gdybanie...

    Pozdrawiam,
    --
    Maciej Koziński
    http://strony.wp.pl/wp/maciej_kozinski/