PracaGrupypl.praca.dyskusjeŁapówka - czy warto?? › Re: Łapówka - czy warto??
    From: <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Łapówka - czy warto??
    Date: Tue, 23 Sep 2003 12:00:54 +0200

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:bknru4$5ju$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > O q..a , az mi sie lza w oku kreci.......
    > powiedz jeszcze o wczasach w Bulgarii dla prodownikow pracy i
    obowiazkowych
    > udzialach w pochodach pierwszomajowych.
    > No i pamietaj o czarnym rynku, ktory ustali kurs wymiany bonow na
    prawdziwe
    > pieniadze.

    Dlaczego piszesz o niby powrocie do starego systemu 1944-89.
    Ja jego nie chce.

    Nie wiesz, ze wielotransakcyjny pieniadz powoduje brak plynnosci?
    Ktos go zatrzyma na dluzsza chwile i zaraz pracownik nie ma wyplacanej
    pensji.

    A odnosnie wczasow, kazdy w preliminarzu zapisuje sobie, gdzie chcialby
    podrozowac, tam gdzie bedzie najwiecej chetnych, potrzeba zwiekszyc
    czestotliwosc kursowania transportu i ustalenia kolejkowania pobytu w
    Hotelach.
    Ale tak juz jest w gospodarce, gdzie najpierw sa zamowienia, a pozniej
    produkcja.

    Bon towarowy ma sluzyc do uregulowania placy za prace.
    Pozniej mozesz sobie z tym bonem robic co chcesz, tylko trzeba pamietac,
    ze kazdy bon ma juz wyprodukowany towar, ktory czeka na odebranie.
    Przy towarach pospolitych, nie musi byc to tylko jedne miejsce do jego
    odebrania.

    Jesli pracownicy zorganizuja sobie nieoficjalny pieniadz, na ktory beda
    zamienic
    bony towarowe, to ich sprawa. Towary mozna odbierac wylacznie za bony.
    Natomiast nie ma problemu, zeby ludzie sobie te towary przechowywali i sie
    nimi wymieniali przy poslugiwaniu sie nieoficjalnym pieniadzem
    (Ciekawe jakie bedzie do niego zaufanie)
    Bon towarowy ma sluzyc wylacznie stabilizacji i zapobieganiu braku plynnosci
    w kwestii wynagrodzen.

    Klus