PracaGrupypl.praca.dyskusje › LUDZIE ALE KLĘSKA TEN KRAJ!!!

  • 11. Data: 2002-12-18 18:01:14
    Temat: Re: LUDZIE ALE KLĘSKA TEN KRAJ!!!
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > Zgadza się, bez mądrej polityki fiskalnej (mniejszych podatków) i
    likwidacji
    > bezrobocia nie ruszymy do przodu !
    > Unia za nas tego nie załatwi !

    Wrangler, spadek bezrobocia to nie jest element polityki gospodarczej tylko
    jej pochodna. Powinieneś powiedzieć raczej: po obniżeniu podatków /
    zliberalizowaniu kodeksu pracy / uwolnieniu rynku spod koncesji, pozwoleń i
    innej biurwokracji / zaprzestaniu podtrzymywania nierentownych
    przedsiębiorstw (czyli biznesowych trupów), gospodarka ruszy do przodu, a
    wraz z nią zmniejszy się bezrobocie :-)

    --
    Michał Gancarski

  • 12. Data: 2002-12-18 18:23:01
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    Miałem to na myśli, pisałem ogólnikowo, ale chodzi o to samo ;-)

    Wrangler

  • 13. Data: 2002-12-18 22:04:52
    Od: "Czarek" <t...@s...tenbit.pl>

    Użytkownik "Arturos" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    > az sie wstawac z lozka nie chce, co sie w polsce porobilo, moze chociaz
    > wielka brytania nas podratuje po otwarciu UE...

    a mi sie dalej newsow nie chce czytac jak widze taki belkot...
    nikt ci nic nie da !!! co najwyzej kopa w d...uze 4 litery (od lezenia w
    lozku)..
    zdegustowany...

  • 14. Data: 2002-12-18 22:05:29
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Robert wrote:

    > TAK - będziemy mogli u nich stacje metra zamiatać :)

    No i co z tego - jezeli za pol roku pracy tam, bede mogl przezyc rok
    zycia (na porzadnym poziomie) tu, to prosze bardzo. I przynajmniej
    jezyka sie poducze.

    Flyer

  • 15. Data: 2002-12-19 09:26:03
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Arturos <s...@p...fm> wrote:
    > az sie wstawac z lozka nie chce, co sie w polsce porobilo, moze chociaz
    > wielka brytania nas podratuje po otwarciu UE...

    Nas może tak. Ludzi, którym sie nie chce wstawać z łóżka nic nie
    podratuje.

    --
    ___________ (R)

  • 16. Data: 2002-12-19 09:27:29
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wrangler <a...@i...pl> wrote:

    > Zgadza się, bez mądrej polityki fiskalnej (mniejszych podatków) i likwidacji
    > bezrobocia nie ruszymy do przodu !

    Likwidacja bezrobocia? Wysztrzelać bezrobitnych?

    --
    ___________ (R)

  • 17. Data: 2002-12-19 12:21:58
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    Użytkownik <w...@e...org.pl> napisał w wiadomości

    > Przykład? Irlandia. Nieprawdą jest, że kraj ten
    > skoczył w przód dzięki wejściu do Unii. Po akcesji jeszcze długo nic się
    nie
    > zmieniało, Irlandia była jaka była. Irlandczycy zastosowali terapię, którą
    nasi
    > związkowcy nazwaliby "szokową". Dopiero w jej wyniku, przy wykorzystaniu
    > pewnych funduszy unijnych mających pomagać w walce z deficytem, gospodarka
    > ruszyła pełną parą. PKB na mieszkańca to obecnie w Irlandii 120% średniej
    > unijnej
    > Michał Gancarski

    Irlandia postawiła przede wszystkim na edukację i import nowoczesnych
    technologii. Dzięki temu w 10 lat wizerunek Irlandii zmienil się z kraju
    rolniczego, gdzie jak okiem sięgnąć pastwiska, w kraj, gdzie inwestują
    największe koncerny z branży elektronicznej i IT. Ciekawe, czy u nas byłoby
    to możliwe.

    Jaqbek

  • 18. Data: 2002-12-19 13:20:39
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > Likwidacja bezrobocia? Wysztrzelać bezrobitnych?

    Nie, daś imi poprostu pracę, stwarzając nowe miejsca pracy !!!

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 19. Data: 2002-12-19 13:47:42
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

> [...]
    > rolniczego, gdzie jak okiem sięgnąć pastwiska, w kraj, gdzie inwestują
    > największe koncerny z branży elektronicznej i IT. Ciekawe, czy u nas

    Nie, nie byłoby. Irlandia, o czym dyskretnie nie wspominają możni UE,
    stawiający ją za przykład (nasi socjaldemokraci zresztą też nie),
    zliberalizowała i suprawniła całość otoczenia gospodarczego. Rozwiązanie
    było kompleksowe: od liberalizacji rynku pracy (tam związki zgodziły się
    nawet na zamrażanie płac, u nas co najwyżej poszturmowaliby jakieś
    ministerstwo), poprzez reformę systemu podatkowego (obniżenie i uproszczenia
    systemu obciążeń fiskalnych, oczywiście) i ostre cięcia po stronie wydatków
    państwa. Dodatkowo, "postawienie na edukację i IT" musiało oznaczać
    przesunięcie części środków, między innymi tych zasilających rolnictwo i
    przemysł ciężki, na rzecz inwestycji. Po prostu w Irlandii zaciśnięto pasa i
    wszystko, co zaoszczędzono przesunięto w strefę inwestycji. A teraz zadaj
    sobie pytanie: jakie jest prawdopodobieństwo, że ten scenariusz zostanie
    zrealizowany w Polsce?

    Zdrówko

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 20. Data: 2002-12-19 14:15:07
    Od: "Dante" <i...@g...pl>

    Użytkownik Michał Gancarski <w...@e...org.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:atsioo$qgk$...@n...tpi.pl...
    >Po prostu w Irlandii zaciśnięto pasa i wszystko, co zaoszczędzono
    przesunięto w strefę inwestycji. A teraz zadaj sobie pytanie: jakie jest
    prawdopodobieństwo, że ten scenariusz zostanie zrealizowany w Polsce?

    to , ze powinno sie oszczedzac a srodki powstale w wyniku oszczedzania
    inwestowac to rzecz oczywista i bezsporna
    jednak w polsce brak oszczednosci jest widoczny na kazdym kroku a w
    szczegolnosci w instytucjach panstwowych rozporzadzajach tymi srodkami
    i tu powinno sie szukac osczednosci
    zmniejszanie plac to utopia i do niczego nie prowadzi
    i tak juz zarobki doszly do poziomu nedzy a dalsze ich zmniejszanie moze
    doprowadzic jedynie do destabilizacji panstwa poprzez strajki i rosnaca
    przestepczosc
    w jaki sposob ma gospodarka sie rozwinac skoro ludzie ledwo maja na jedzenie
    a o inwestowaniu w wiedze i nauke moga tylko pomarzyc
    i jeszcze jedno , jezeli ludzie beda zarabiac takie grosze to nigdy nie
    bedzie odpowiedniego popytu sprzyjajacego wzrostowi

    Dante