PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kto płaci za badania.. ?

  • 1. Data: 2004-05-23 10:54:41
    Temat: Kto płaci za badania.. ?
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    Witka

    Przyjęli mnie do roboty, i zażyczyli sobie badań lekarskich i
    oświadczenia o niekaralności. O ile te warunki mogą być zrozumiałe,
    to przy moim pytaniu, czy firma zwraca pieniądze za owe badania (bodaj 30
    PLN) i oświadczenie (chyba znaczki skarbowe za 50 PLN w sądzie, czy
    jakoś tak) - personalna wyraziła zdumienie, że pytam o takie rzeczy -
    wszak zapewnienie tych dokumentów jest w _moim_ interesie, i _ja_
    winienem pokryć ich koszty.
    Zatem zwracam się z pytaniem: czy miała rację ?

    --
    Pozdrawia m.

  • 2. Data: 2004-05-23 11:30:39
    Temat: Re: Kto płaci za badania.. ?
    Od: k...@g...pl (Konlin)

    Witaj misman,

    W Twoim liście datowanym 23 maja 2004 (12:54:41) można przeczytać:

    > Zatem zwracam się z pytaniem: czy miała rację ?

    Za badania wstępne płaci pracodawca. Jak jest z zaświadczeniem o
    niekaralności - nie wiem a nie chce mi się teraz szukać w KP :)

    pzdr
    ki

    --
    K.O.N.L.I.N. k...@p...pl
    Kinetic Organism Normally for Logical Infiltration and Nullification,

    "Is this not what you expected to see?"

  • 3. Data: 2004-05-23 11:32:25
    Od: Andrzej Górny <AGorny@spamerom_nieeragsm.info>

    misman wrote:

    > Witka
    >
    > Przyjęli mnie do roboty, i zażyczyli sobie badań lekarskich i
    > oświadczenia o niekaralności. O ile te warunki mogą być zrozumiałe,

    Za badania zawsze placi pracodawca. Co do zaswiadczenia o niekaralnosci -
    nei wiem :(

    --
    Andrzej Górny
    http://www.radio.Ma.ryja.pl

  • 4. Data: 2004-05-23 11:45:47
    Temat: Re: Re: Kto płaci za badania.. ?
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    On Sun, 23 May 2004 13:30:39 +0200, Konlin wrote:

    > Za badania wstępne płaci pracodawca. Jak jest z zaświadczeniem o
    > niekaralności - nie wiem a nie chce mi się teraz szukać w KP :)

    No właśnie, bo jakby nie było - to będzie trzeba położyć osiem dych
    na te świstki :> Co przy otrzymywanych tam apanażach staje się kwotą
    nieśmieszną :>

    --
    Pozdrawia m.

  • 5. Data: 2004-05-23 13:05:42
    Od: Witiia <K...@p...onet.pl>

    Dnia 2004-05-23 13:32, Użytkownik Andrzej Górny napisał:

    > Za badania zawsze placi pracodawca. Co do zaswiadczenia o niekaralnosci -
    > nei wiem :(

    no właśnie nie zawsze. Znam przypadki, że przyszły pracownik sam je
    musiał zapłacić.

    Poza tym to dziwi podejście pracodawcy: "że to pracownikowi powinno
    zależeć na dostarczeniu". Przecież to pracodawca zatrudnia kogoś, by
    dana osoba przynosiła jemu dochód, i to pracodawcy powinno na wszystkim
    zależeć.... ale niestety to tylko teoria :(

    --
    Witiia

  • 6. Data: 2004-05-23 14:21:16
    Od: rg <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik misman napisał:
> [...]
    > winienem pokryć ich koszty.
    > Zatem zwracam się z pytaniem: czy miała rację ?

    za badania płaci pracodawca,
    oświadczenie piszesz sobie sam
    (no chiba że chcą zaświadczenie).

  • 7. Data: 2004-05-23 20:12:39
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    On Sun, 23 May 2004 16:21:16 +0200, rg wrote:

    > oświadczenie piszesz sobie sam
    > (no chiba że chcą zaświadczenie).

    Ano, oczywiście chodzi o zaświadczenie ;) Mój błąd ;/

    --
    Pozdrawia m.

  • 8. Data: 2004-05-24 12:47:35
    Od: "Los Michalos" <ukrn2001@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Użytkownik "misman" <m...@r...NIESPAM.pl> napisał w wiadomości
    .
> [...]
    > to przy moim pytaniu, czy firma zwraca pieniądze za owe badania (bodaj 30
    > PLN) i oświadczenie (chyba znaczki skarbowe za 50 PLN w sądzie, czy

    O czym Ty piszesz??
    Znaczki skarbowe za 50 PLN za oswiadczenie o niekaralnosci - o co chodzi??
    O ile wiem to oswiadczenie o niekaralnosci piszesz sobie sam (odrecznie czy
    komputerowo), podpisujesz sie pod tym i dajesz pracodawcy. Tak np. jest w
    przypadku starania sie o prace w sluzbie cywilnej. To w interesie pracodawcy
    jest w sprawdzenie czy Twoje oswiadczenie jest zgodne z prawda.

    >- personalna wyraziła zdumienie, że pytam o takie rzeczy -
    > wszak zapewnienie tych dokumentów jest w _moim_ interesie, i _ja_
    > winienem pokryć ich koszty.
    > Zatem zwracam się z pytaniem: czy miała rację ?

    Nie ma racji, za badanie placi pracodawca. Poza tym po co placic - jesli
    jestes ubezpieczony (w ramach zarejestrowania sie jako bzerobotny w Urzedzie
    Pracy) to badania jestes w stanie zrobic za darmo oczywiscie w swojej
    przychodni i to lacznie z badaniami u specjalistow.
    --
    Pozdrav

    Los Michalos

  • 9. Data: 2004-05-24 13:23:51
    Od: "Artek" <a...@e...one.pl>

    Użytkownik "Los Michalos" <ukrn2001@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:c8sqmk$r09$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Pracy) to badania jestes w stanie zrobic za darmo oczywiscie w swojej
    > przychodni i to lacznie z badaniami u specjalistow.

    Lekarz medycyny pracy zdaje się nie jest refundowany przez NFZ...

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 10. Data: 2004-05-24 19:08:18
    Od: "Los Michalos" <ukrn2001@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    > Lekarz medycyny pracy zdaje się nie jest refundowany przez NFZ...

    Ha!
    Mylisz sie! Zlecil mi zaklad, ktory ma poprostu podpisana umowe z
    przychodnia do ktorej naleze. Wszystkie skierowania zarowno na RTG jak i
    krew z moczem a takze do specjalistow zoastaly przyjete, a badania wykonane
    bez zadnego placenia. Pisze ta bo sam wlasnie takowe badania zrobilem.
    --
    Pozdrav

    Los Michalos