PracaGrupypl.praca.dyskusjeKontrola z PiP › Re: Kontrola z PiP
    From: "Baloo" <b...@o...eu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kontrola z PiP
    Date: Sat, 17 Oct 2009 23:27:10 +0200

    Użytkownik "Negatyw" <n...@t...pl> napisał

    > Zaświadczenie o jego wydaniu (wraz z fakturką dla pracodawcy).

    Zaświadczenie o wydaniu_czego_?
    Co do fakturki - jeśli płacisz gotówką, możesz poprosić o wystawienie
    fakturki na kogokolwiek. To nie jest żaden dowód na to, że pracodawca
    skierował Cię na badania (bo jak się domyślam o to Ci chodzi).

    > A Ty byś wpadł na pomysł aby ściemnić (przed PiP), że "nieuczciwy
    > przyszły pracownik" nie doniósł świadectw i zdolności do pracy?

    Nie rozmawiamy teraz o mnie i nie wiem, co to ma wspólnego z tym, że
    najpierw piszesz jedno, a potem drugie.

    > Dlatego też podszedłem do tegoż lekarza i (dopiero teraz) ale mam jakąś
    > tam podkładkę.

    Jak wyżej. To, że zrobiłeś sobie badania pracownicze i zapłaciłeś za nie
    gotówką nic nie znaczy.
    Jeśli płacisz ze swojej kasy, to takie badanie możesz sobie zrobić bez
    skierowania.
    Jeśli firma ma umowę z przychodnią i rozlicza się ryczałtowo, to musiałbyś
    mieć skierowanie od pracodawcy. Miałeś?

    > Byłem na paru rozmowach w PiP wcześniej i do NORMALNYCH procedur należy
    > telefon do pracownika w celu wyjaśnienia nieścisłości i poznania zdania
    > DRUGIEJ STRONY.

    Widocznie tutaj nie było nieścisłości i nie zaistniała potrzeba
    dokładniejszego poznania zdania drugiej strony. Widocznie uznano, że na
    takie konfrontacje miejsce jest w sądzie, a nie via linia telefoniczna
    firma-inspektor-pracownik.

    > Taki jak pracodawca, że tegoż nie dałem.

    Z prostej logiki wynika, że to Ty musisz udowodnić, że przyniosłeś
    świadectwo, a nie on, że go nie dostał.

    > A jednak PiP - to WYSTARCZYŁO. I to mam prawo PODWAŻYĆ!

    Podważaj więc. Ciekawe jak to zrobisz, jeśli nie masz dowodu, że to
    świadectwo zostawiłeś.

    > Zaświadczenie o wystawieniu zaśw o zdolności wraz z info o tym, że
    > wystawiona została (na tę usługę) fakturka - by pracodawca zwrócił mi
    > sianko za tę usługę. I rzecz jasna (łaski nie robi) zwrócił.

    A czy ta faktura została wprowadzona do ewidencji? Bo może fakturę
    wyrzucił, a kasę oddał z własnej kieszeni i ślad po tym nie pozostał w
    dokumentacji firmowej.

    > Bo nie zadał sobie TRUDU na wniknięcie w sprawę i tyle.

    To tylko Twoje zdanie. Być może masz rację, a być może nie.

    > Wierzę, że po moim piśmie - wniknie. A jak nie - wniknie w to PRZEŁOŻONY
    > tegoż Inspektora.

    Trzymam kciuki, ale obyś się nie przeliczył :(