PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...

  • 1. Data: 2006-09-19 19:52:37
    Temat: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    camel napisał(a):

    > Znam te wyliczenia. To jest rozbój w biały dzień.

    To nie jest rozboj w bialy dzien.

    To jest skutek uznawania za sluszne (rowniez przez grupowiczow ppd)
    kolejnych roszczen kolejnych grup spolecznych.

    Niewatpliwie, wiekszosc tych roszczen (becikowe, wszelkie inne zasilki,
    odszkodowania, podwyzki emerytur, rent, itp itd) jest moralnie
    slusznych.

    Nie zmienia to faktu, ze "panstwo powinno dac" oznacza wprost
    "obywatele zaplaca wiecej".

    --

    glos

  • 2. Data: 2006-09-19 20:28:22
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 19 Sep 2006 12:52:37 -0700, glosnetu <g...@p...onet.pl>
    w <1...@i...googlegroups.c
    om> napisał:

    > To nie jest rozboj w bialy dzien.
    >
    > To jest skutek uznawania za sluszne (rowniez przez grupowiczow ppd)
    > kolejnych roszczen kolejnych grup spolecznych.

    Śłuszne, niesłuszne, przekłada się na głosy.
    Taniej by wyszło zapewne zapłacenie każdemu 100 pln za głos przy urnie.

    > Niewatpliwie, wiekszosc tych roszczen (becikowe, wszelkie inne zasilki,
    > odszkodowania, podwyzki emerytur, rent, itp itd) jest moralnie
    > slusznych.

    No z becikowym to pojechałeś po bandzie.
    Nie potrafię wyprodukować łamańca umysłowego, który miałby uzasadniać
    danie przez państwo 2kzł tylko i wyłącznie za urodzenie dziecka.
    Zrobienie sobie dziecka to ewolucyjny imperatyw, kultura dodała do tego
    jeszcze potencjalną opiekę na starość.

    > glos

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 3. Data: 2006-09-19 21:46:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrneh0kn6.ek7.jakub@jakub.kofeina.net Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> pisze:

    > Nie potrafię wyprodukować łamańca umysłowego, który miałby uzasadniać
    > danie przez państwo 2kzł tylko i wyłącznie za urodzenie dziecka.
    Szczerze mówiąc ja również.
    Niemniej:
    "Czeski parlament jednogłośnie poparł w tym roku projekt podwojenia płacy
    dla kobiet na urlopie macierzyńskim.
    (...)
    Francja od dawna prowadzi politykę zachęcającą do powiększania rodziny -
    począwszy od bezpośrednich zasiłków na dzieci aż po dofinansowanie ubrań i
    artykułów szkolnych. Kobietom, które urodzą trzecie dziecko, zaoferowano
    ostatnio wypłacane przez rok świadczenie w wysokości około 960 dolarów
    miesięcznie. Austriaczki natomiast otrzymują około 570 dolarów miesięcznie
    przez trzy lata po urodzeniu pierwszego dziecka."
    Cytat stąd: http://wiadomosci.onet.pl/1360009,2678,1,kioskart.ht
    ml

    Jotte

  • 4. Data: 2006-09-19 21:46:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1158695556.968535.278070@i42g2000cwa.googlegrou
    ps.com
    glosnetu <g...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > slusznych.
    > Nie zmienia to faktu, ze "panstwo powinno dac" oznacza wprost
    Niech państwo nic nie daje. Niech tylko odda.
    Obywatele nie zapłacą więcej, obywatele już zapłacili.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-09-19 21:56:33
    Temat: Re: Kolejni myśleli żepółdarmo można w Polsze ludzi
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Jakub Lisowski napisał(a):
    >st skutek uznawania za sluszne (rowniez przez grupowiczow ppd)
    >
    > Śłuszne, niesłuszne, przekłada się na głosy.
    > Taniej by wyszło zapewne zapłacenie każdemu 100 pln za głos przy urnie.

    prosciej - nakladac grzywne dla nieuczestniczacych :>

> [...]
    > danie przez państwo 2kzł tylko i wyłącznie za urodzenie dziecka.
    > Zrobienie sobie dziecka to ewolucyjny imperatyw, kultura dodała do tego

    zaden lamaniec -> dostarczenie fiskusowi kolejnego podatnika do
    dojenia.

    --

    glos

  • 6. Data: 2006-09-20 04:23:51
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 19 Sep 2006 23:46:16 +0200, użyszkodnik "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> napisał:

> [...]
    > miesięcznie. Austriaczki natomiast otrzymują około 570 dolarów miesięcznie
    > przez trzy lata po urodzeniu pierwszego dziecka."

    i cała masa przykładów pokazująca polityke preferującą mnożene się
    elektoratu socjalistów (czyli masy zbędnej) w krajach socjalistycznych

    --
    futszaK
    601061867

  • 7. Data: 2006-09-20 05:18:55
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jotte [Tue, 19 Sep 2006 23:46:16 +0200]:

    > "Czeski parlament jednogłośnie poparł w tym roku projekt
    > podwojenia płacy dla kobiet na urlopie macierzyńskim.

    I to sens ma - bo faktycznie przez jakiś czas pomaga finansowo
    i daje chwilę na "dojście do siebie".

    > Francja od dawna prowadzi politykę zachęcającą do powiększania
    > rodziny - począwszy od bezpośrednich zasiłków na dzieci aż po
    > dofinansowanie ubrań i artykułów szkolnych.

    I to też sens ma - stanowi realną pomoc w utrzymaniu potomstwa.

    > Kobietom, które urodzą trzecie dziecko, zaoferowano ostatnio
    > wypłacane przez rok świadczenie w wysokości około 960 dolarów
    > miesięcznie.

    Również sens ma - pozwala przez ten rok nieco finansowo odetchnąć.

    > Austriaczki natomiast otrzymują około 570 dolarów miesięcznie
    > przez trzy lata po urodzeniu pierwszego dziecka."

    Jak wyżej - też pozwala.

    Powiedz mi jednak, jaki do licha sens ma wypłacenie jednorazowo
    kwoty 2.000zł...? Ani nie jest to kwota pozwalająca się jakośtam
    podzielić na kolejne miesiące, ani... no w sumie to nie wiem co.
    Wyjaśnisz? ;)

    Kira

    --
    /(o\ : http://kira.wwt.pl :: http://cyber-girl.net :
    \o)/ GG: 1565217 :: I am what I am, I do what I want

  • 8. Data: 2006-09-20 07:55:14
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 19 Sep 2006 14:56:33 -0700, glosnetu <g...@p...onet.pl>
    w <1...@k...googlegroups.c
    om> napisał:

    > prosciej - nakladac grzywne dla nieuczestniczacych :>

    Nieee. Jakby była grzywan dla tych, co nie, to oni poszliby i głosowali
    na tych, którzy obiecują zniesienie grzywny.
    I mam taką malutką nadzieję, że opcja, która wprowadziłaby taką grzywnę,
    żeby potem twierdzić, że po wyborach które wygra ją zniesie, to byłoby
    za wiele dla ciemnego narodu i ta opcja straliłaby sobie tym sposobem w
    stopę.
    A dając stówę przy urnie to nie trzeba obiecywać gruszek na wierzbie w
    nieokreslonej przysłości, daje sięstówę i nikt nikomu nie jest nic
    winien.

    > zaden lamaniec -> dostarczenie fiskusowi kolejnego podatnika do
    > dojenia.

    W perspektywie kilkudziesięciu lat. A po drodze masz kolejną dziurę, w
    którą pakuja pieniądze różne Miejskie Ośrodki Pomocy Społecznej, miejcse
    w przedszkolu, szkole, które trzeba dofinansowywać, potem niewiadomoco.

    > glos

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 9. Data: 2006-09-20 08:29:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Jotte wrote:
> [...]
    > "Czeski parlament jednogłośnie poparł w tym roku projekt podwojenia
    > płacy dla kobiet na urlopie macierzyńskim.

    Widzisz, a w Danii wymyslono, ze miast zlobkow sa opiekunki oplacane
    przez gmine. Opiekunka zostac moze np matka, ktora nie chce isc po
    urodzeniu dziecka do pracy, a ma odpowiednie warunki lokalowe ect. Moze
    opiekowac sie maksymalnie 4 dziecmi - lacznie ze swoim.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 10. Data: 2006-09-20 08:38:41
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Jakub Lisowski napisał(a):

> [...]
    > A dając stówę przy urnie to nie trzeba obiecywać gruszek na wierzbie w
    > nieokreslonej przysłości, daje sięstówę i nikt nikomu nie jest nic

    Belgia - za nieuczestniczenie w wyborach grozi grzywna - frekwencja w
    wyborach do Parlamentu Europejskiego w latach 1979-1999 - 90-92%.

    Luksemburg - jw - 86-89%.

    Grecja - jw - 70-79%.

    Pozostale kraje znaczaco mniej (24-60%, poza Wlochami - ok 80%).

    [ http://www.isp.org.pl/files/115840925004609660011170
    11694.pdf ]

    > W perspektywie kilkudziesięciu lat. A po drodze masz kolejną dziurę, w
    > którą pakuja pieniądze różne Miejskie Ośrodki Pomocy Społecznej, miejcse
    > w przedszkolu, szkole, które trzeba dofinansowywać, potem niewiadomoco.

    typowa dlugoterminowa inwestycja. Nieco bardziej ryzykowna w momencie
    otwarcia granic, ale wciaz oplacalna.

    --

    glos