PracaGrupypl.praca.dyskusjeKolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać... › Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Date: Fri, 22 Sep 2006 18:59:41 +0000 (UTC)

    Dnia Fri, 22 Sep 2006 16:58:37 +0200, Józek <s...@p...onet.pl>
    w <ef0tmt$q5p$1@news.onet.pl> napisał:

    > Użytkownik "Jakub Lisowski" <j...@S...kofeina.net> napisał w
    > wiadomości news:slrneh7q73.v00.jakub@jakub.kofeina.net...

    > Czy mam Ci wyliczyć ilu, ile grup zawodowych płaci podatki może nawet
    > wyższe od Ciebie a są społecznie nie przydatne?(no mało przydatne).
    > Czy mam Ci wyliczyć ilu nawet z 3 progu żyje z tychże podatków?

    Wylicz.

    > Tak!! A zwłaszcza tam gdzie stosowane są rozwiązania siłowe.
    > Tam gdzie sprawiedliwość i uczciwość jest zastępowana tymi jednostkami
    > a jak często to już sobie odpowiedz sam.

    Wyobraźsobie sytuację, że państwo, jedno, nie organizuje armii. W tym
    momencie jako organizacja nie może się obronić przeciwko innym
    organizacjom które armie posiadają, przestaje być atrakcyjne dla
    obywateli, gdyż nie jest w stanie ich obronić.

    > A co sie stanie jeśli tych pieniędzy Twoich będzie za mało?

    Tak krawic kraje, jak mu materi staje. Ogranicza sięwydawanie, a nie
    bierze wiecej.

    > A co by było gdyby nas było troche wiecej a dla Ciebie tam miejsca zabrakło?

    W jaki sposób miejsca by zabrakło? Zrobilibyście sobie komunę Tedów
    Kaczyńskich żyjących na roli bez elektryczności, gazu i bieżącej wody.
    Jeżelibyście chcieli wprowadzać taki styl życia siłą (dla innych
    zabrakłoby tam miejsca), to albo by ci inni się wynieśli, albo pomiędzy
    bezpaństwowcami zapanowałaby anarchia.

    > Tak!
    > Wiec czy wyliczyłeś jaki wkład włożyło w Ciebie społeczeństwo?
    > ile byś musiał zapłacić za każdą próbę poruszania sie?
    > Ile byś musiał zarabiać aby zapłacić pełną cenę za wszystko?
    > to jest za obronę granic, za prewencje policji(oni tez by musieli na to
    > zarobić)?

    To obywatel państwa płaci w podatkach, dobrowolnej daninie na
    zapewnienie sobie jakiegoś yjściowego poziomu życia (możliwość
    korzystania z infrastruktury, manie zapewnionej jakiejśtam wolności i
    jej obrony przez aparat państwa).

    Na przykład teraz masz 'opłatę klimatyczną' - bierzesz, jedziesz do
    takieg na przykład Kołobrzegu, a tam bach, i za dobę spędzoną na terenie
    miasta musisz zapłacić ileś.

    > Jako jednostka jesteśmy bez szans w tym buszu.
    > Właściwie to nie ma miejsca na Świecie, ja nie znam,
    > gdzie można by było być wolnym w pełnym tego słowa
    > znaczeniu.
    > Świat bardzie potrzebuje niewolników i biedaków

    Żaden tam świat. Do czego potrzebuje?

    > niż bogatych, a zwłaszcza kapitalizm wszelkich odmian.
    >
    > Józek
    >
    > Ps.Gwarantuje Ci że każdemu błędzie lepiej bez Twoich dopłat!!

    No ja bym chciał, żeby to dotarło, i się odstosunkowali od moich
    nadmiarowych opłat.

    ja czyli jakub
    Revoke.