PracaGrupypl.praca.dyskusjeKlęska polskich reform › Re: Klęska polskich reform
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Klęska polskich reform
    Date: Sun, 04 Feb 2007 00:30:56 +0100

    On Sat, 03 Feb 2007 16:37:26 +0100, Tomek wrote:

    >wiesz ile wznosi renta rolnicza, powiem ci na przykładzie moi dziadkowie
    > przepracowali około 45 lat na roli na gospodarstwie o powierzchni ok
    >20 h, płacili wszystkie składki oddawali dostawy obowiązkowe choć
    >czasem to było złodziejstwo w żywe oczy.

    Czy praca na roli to jakiś obowiązek był? Bo z tego co kojarzę, to mój
    dziadek miał obowiązek pracy na roli tylko u niemieckiego chłopa w
    czasie 2. Wojny Światowej. Później już go chyba nikt do tego nie
    zmuszał.

    >Nie wiem czy wiesz ale praca na
    >wsi to jest 7 dni w tygodniu. z tego 6 dni to po jakieś 12 h na dzień, i

    Nie gadaj bzdur, chów bydła mlecznego i świń (jedna z najmniej
    opłacalnych dziedzin) tyle z grubsza zajmuje. Ale nikt nikogo nie
    zmusza do stosowania alternatywnych rozwiązań. Nie chcesz
    zapierdzielać po 12 godzin, to nasadź przy chlewach orzechów włoskich
    i leszczyny. Obecnie jest ogromny popyt na sadzonki, a jeśli za kilka
    miesięcy trybunał zrówna stawki dopłat na sady orzechowe w całej UE,
    to będzie jeszcze większy. Poza tym poczytaj nowy PROW 2007-2013 i
    skorzystaj z programów pomocy. Jak się dobrze rozejrzysz to jeszcze
    łykniesz dopłaty paliwowe. Jeśli przychód z działalności rolniczej
    będzie stanowił co najmniej 60% Twoich przychodów osiągniętych ze
    wszystkich rodzajów działalności wszystkich przychodów, to od zysków z
    prowadzonej działalności gospodarczej nie zapłacisz podatku
    dochodowego (trza zadeklarować że kasę przeznaczysz na działalność
    rolniczą, ale raczej nikt tego nie sprawdza).

    >w tym momencie mają po 750 zł.

    Pff, znam takich co mają po niecałe 500 zł renty rolniczej. Licytujemy
    się dalej?

    --
    pozdrawiam
    Bremse