PracaGrupypl.praca.dyskusjeKitajcy w Mostostalu Zabrze › Re: Kitajcy w Mostostalu Zabrze
    From: Herbi <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kitajcy w Mostostalu Zabrze
    Date: Fri, 16 Mar 2007 12:04:35 +0100

    Dnia 15 mar o godzinie 14:35, na pl.praca.dyskusje, Nixe napisał(a):

    > Wytłumacz mi prostą rzecz - jeśli kogoś nie stać na pracownika polskiego (bo
    > żaden nie chce przyjść pracować za X zł, a tylko tyle przeznaczono na takie
    > stanowisko),

    Skąd pochodzi kwota X na dane stanowisko?
    Z widzimisie domorosłego "przedsiębiorcy" któremu marzy się osiągnięcie
    sukcesu na miarę Billa Gates`a, i który kalkuluje że potencjalny pracownik
    będzie jabał po 12-16 godzin na dobę za 400zł (tak np. planuje ten debilny
    wszystko-użytkownik)?
    Zapewne taki "pracodawca" w ogóle nie skalkulował, albo przynajmniej
    błędnie, realnych kosztów zatrudnienia, popytu na dany towar/usługę
    pozostałych kosztów - i aby nie "wtopić" - żeruje na pracownikach
    wypłacając albo coraz to mniej, albo zwlekając z wypłatą wynagrodzenia za
    pracę.
    takich szwabów powinno się wysyłać na banicję ( ;) ) - by nigdy nie mogli
    ukrzywdzić innych ludzi.

    > to dlaczego uważasz, że zatrudnienie obcokrajowaca, który
    > zgodzi się za to X zł [albo mniej] pracować jest naganne?

    Nie jest naganne.
    Ale nie jest patriotyczne. Skoro chce zółtków - niech tam, u nich sobie
    otwiera filie, oddział czy jakąś firmę-córkę.