PracaGrupypl.praca.dyskusjeKasa › Re: Kasa
  • From: futszaK <f...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kasa
    Date: Mon, 25 Sep 2006 13:21:48 +0200

    Mon, 25 Sep 2006 12:41:13 +0200, użyszkodnik badzio
    <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał:

    > Nie wiesz co mowisz. Urzedniczka panstwowa, od 30 lat w tym samym
    > urzedzie, ~1200zl netto. I nie przeklada tylko papierkow. To nie jest
    > masa pieniedzy.

    alez ja wiem doskonale o czym pisze, taka pani dostając 1200zł na rękę
    kosztuje pracodawce 2109.56zł nie licząc pomieszczenia które trzeba
    jej zapewnić, narzędzi "pracy" i tak dalej, a to wszystko na koszt
    podatnika oczywiście

    taka pani nie produkuje żadnych dóbr użytecznych, jest częścią
    przerośnietego aparatu państwowego na który składają się urzędy gmin,
    powiatowe, wojewódzkie, instytucje kontrolujące podatnika, urzędy
    kontrolujące urzędy i tak dalej i tak dalej

    teraz wracając do pensji 1200zł na rękę, już nie na stanowisku
    urzędniczym, kosztującej hipotetycznego pracodawce 2109.56zł wychodzi
    że taki pracownik 43% swojego dochodu oddaje państwu.
    Gdzie tu 19% podatek ???

    Gdyby było 19% (co i tak jest dużo) to by dostawał nie 1200zł na rękę
    tylko 1772,74zł przy takich samych kosztach ponoszonych przez
    pracodawce.

    Ideałem byłaby w ogóle dziesięcina czyli 10% oddajemy państwu i na
    rękę dostaje taki ktoś 1917,78zł ciągle przy tych samych kosztach
    jakie ponosi pracodawca. Skarb Państwa by dostał nie 96zł "zaliczki"
    tylko 191,78zł podatku dochodowego, nie byłyby potrzebne żadne ulgi,
    dotacje i inne udziwnienia.

    --
    futszaK
    601061867