PracaGrupypl.praca.dyskusjeKariera zawodowa po kilku latach braku kariery zawodowej › Re: Kariera zawodowa po kilku latach braku kariery zawodowej
    From: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kariera zawodowa po kilku latach braku kariery zawodowej
    Date: Mon, 09 Jan 2006 18:44:55 +0100

    < ciach >
    ta osoba do tej pory wykonywała swoją pracę. jak większość z nas. może
    mniej/inaczej odpowiedzialną jak np. konsultant w firmie doradczej albo
    handlowiec. po prostu wykonywała swoje obowiazki.
    Mozna myślec w kategoriach np. kariery (ze nie wyższe stanowiska, nie wyścig
    szczurów itp itd), ale w tym przypadku raczej to nie ma sensu.
    I co najważniejsze - skupić się na atutach. co umie, co potrafi, co lubi.
    praca "językiem" to z jednej strony tłumaczenia, bycie przewodnikiem i tym
    podobne prace związane bezposrednio z tłumaczeniem. może ma predyspozycje w
    tym kierunku (np. jak jest "gadułą" albo lubi ślęczeć nad kartkami i dużo
    pisać/czytać) a z drugiej - może np. pracować w biurze i znajomość
    wykorzystywać do kontaktu z "inastrańcami".
    Dodatkowo - skoro skończyła filologię, to znaczy że znajomość języka ma co
    najmniej dobrą. A dobrych lingwistów to firmy szukają. polecam - gazeta
    poniedziałkowa, ogłoszenia o pracę - szukać co odpowiada i przede wszystkim
    określić co się chce robić

    > Widze tylko 2 wyjscia: pierwsze, to ze znajdzie jakas prace przez
    > znajomych, a drugie, to ze sie jej uda gdzies zaczepic na jakies
    > powazniejsze stanowisko w charakterze wolontariatu - tylko z czego ona
    > bedzie zyc???
    bez sensu. tzn dla mnie bez sensu, bo wychodze z założenia że mogę się czymś
    podzielić jak mam. jak nie mam, to za bardzo się nie podzielę.

    > Czy znajdujecie jakies inne rozwiazanie?
    > Czy czlowiek, ktory lekkomyslnie potraktowal swoje zycie zawodowe po
    > ukonczeniu studiow ma jakakolwiek szanse na powazniejsza prace pozniej.
    lekkomyślnie? ja raczej bym powiedział - taki do tej pory uczynił wybór i
    chce wejść na kolejną górę. Co najwyżej do tej pory ta osoba nie
    dostrzegała że jest na równinie. A góry do wspinaczki są tak blisko...
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---