PracaGrupypl.praca.dyskusjeKacowe › Re: Kacowe
  • Data: 2010-08-19 11:58:50
    Temat: Re: Kacowe
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:i4if2l$pi0$1@inews.gazeta.pl z <z...@g...pl>
    pisze:

    > Nic nie wiesz a po bandzie jedziesz
    Jakie tam po bandzie, czystą prawdę gadam.
    Dziecko, to wbrew pozorom także człowiek.

    > Diametralnie zmieniło się podejście do urlopów po moim wypowiedzeniu. wiem
    > że ma do tego prawo ale liczyłem że ostatnie kilka dni wakacji
    > (przedszkole jeszcze nie czynne) mi daruje. Zwłaszcza że poinformowałem go
    > o moim odejściu miesiąc i tydzień przed.
    > Jak to się ujawnia prawdziwe oblicze.
    Nie ma tego złego, co by na jeszcze gorsze nie wyszło.
    Ot, lekcja życia - tak trza na to patrzyć.

    > Nie nadaję na pracodawcę.
    Skoro tak, to na to nie poradzę.

    > W życiu nie byłem na lewym zwolnieniu. Czy nie nadaję się też na
    > pracownika?
    Zawsze jest ten pierwszy raz. Nawet najdłuższa podróż zaczyna się od
    pierwszego kroku.

    > PS. Wiem. W tym kraju pracujący rodzice, ci co się starają a nie idą po
    > zasiłki do państwa są dyskryminowani. Przedszkole, zasiłki wyprawki to to
    > nie dla nas. Gdybym się rozwiódł to zupełnie inna sprawa.
    > Sorry ale się wk.. zdenerwowałem.
    Przesadzasz.

    > PS.2. Jak to jest? Mogę te 4 dni wykorzystać ciurkiem czy nie?
    Tak, ale uwaga. KP mówi, że musisz powiadomić pracodawcę o zamiarze
    skorzystania z urlopu na żądanie najpóźniej w dniu, w którym chcesz z niego
    skorzystać. Teoretycznie mógłbyś zatem po prostu nie przyjść do pracy i
    zadzwonić z tą wiadomością np. o 20:00. Istnieje jednak orzecznictwo SN
    które mówi, że musisz to zrobić przed godziną, o której rozpoczynałbyś tego
    dnia pracę. Co więcej SN twierdzi, że pracodawca może nie zgodzić się na ten
    rodzaj urlopu, bo niechby tak cała załoga złośliwie wzięła go równocześnie i
    firma leży. Co prawda orzecznictwo nie jest w Polsce źródłem prawa, ale
    tworzy tzw. linię orzeczniczą i sądy często z niej korzystają przy
    rozstrzyganiu spraw.
    Na wszelki wypadek radzę zadbać o niepodważalny dowód, że powiadomiłeś
    pracodawcę w odpowiednim czasie, a jednocześnie uniemożliwić mu niewyrażenie
    zgody i ew. próbę odwołania z urlopu.

    --
    Jotte