PracaGrupypl.praca.dyskusjeJestem wybredny? › Re: Jestem wybredny?
  • Data: 2004-12-14 22:26:07
    Temat: Re: Jestem wybredny?
    Od: krzysztofsf <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wojtek napisał:

    > temat jest trudny,zgadzam się ze każdy ma wybór,nikt niekogo nie
    > zmusza,tylko nie zgadzam się "wyniszczaniem" psychiki ,nie rozumiem w
    > jaki sposób wykonywanie takiej pracy mogłoby wyniszczyć komuś psychike

    W "normalnych czasach" tego typu prace wykonuja osoby o malo wrazliwej
    psychice, czesto byli wiezniowie lub mniej sprawne umyslowo.
    stale wykonywanie takiej pracy, zwlaszcza z wlasnej woli wywoluje
    mechanizmy obronne, umozliwiajace funkcjonowanie w takich realiach.
    Polecam zaznajomienie sie z prostym eksperymentem, w ktorym podzielono
    studentow na "wiezniow" i "straznikow" - prowadzacy musial przerwac w
    polowie planowanego czasu, gdyz wyzwolily sie mechanizmy podobne do tych
    jakie pozniej relacjonowano przy okazji ekscesow z wiezniami irackimi.
    Czlowiek ma zakodowane pewne reakcje na pewne warunki.Np. "gliniarze"
    wszystkich krajow swietnie sie rozumieja, gdyz w zblizonym srodowisku
    pracy maja podobne reakcje.
    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##