PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakie koszty przy dodatkowej dzialalnosci ?

  • 1. Data: 2005-05-04 08:36:42
    Temat: Jakie koszty przy dodatkowej dzialalnosci ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Jestem zatrudniony na etat.
    Chcialbym do tego zalozyc dzialalnosc i brac robote miedzy innymi od tej
    samej firmy gdzie jestem zatrudniony.
    Jakie koszty stale miesieczne bede musial na 100 % ponosic dodatkow co
    miesiac jak zaloze ta dzialalnosc ?

    ps. Bo z tego co wiem to na chyba zdrowotne w granicach 150 zl. I
    teoretycznie podatki ale jak koszty bede mial rowne temu dochodowi z
    dzialalnosci to bedzie 0 zl ? Czyli jak dobrze zakombinowac to dodatkowy
    wydatek wynioslby 150 zl ?

    Fantom
    fut : praca

  • 2. Data: 2005-05-05 13:38:59
    Temat: Re: Jakie koszty przy dodatkowej dzialalnosci ?
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > teoretycznie podatki ale jak koszty bede mial rowne temu dochodowi z
    > dzialalnosci to bedzie 0 zl ? Czyli jak dobrze zakombinowac to dodatkowy

    ZUS musisz płacić (zdrowotne - 160pln, pod warunkiem że z umowy o prace
    masz minimum 849 brutto).
    Pozostaje sprawa podatków (vat i dochodowy), ale one są zależne od
    osiąganego dochodu.

  • 3. Data: 2005-05-08 14:30:27
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > teoretycznie podatki ale jak koszty bede mial rowne temu dochodowi z
    > dzialalnosci to bedzie 0 zl ? Czyli jak dobrze zakombinowac to dodatkowy

    Ubezpieczenie chorobowe "solo" w bieżącym kwartale wynosi dokładnie 162,43 zł, zawsze
    można o tym i podobnych rzeczach poczytac na stronie ZUS.
    Jest jedno istotne ALE, tzw zbieg ubezpieczeń (to, że się płaci tylko chorobowe) nie
    dotyczy wykonywania usług na rzecz swojego etatowego pracodawcy.
    I to jest najważniejsze w tym co napisałeś.
    Poza tym składkę na ubezpieczenie zdrowotne odlicza się od kwoty należnego podatku, a
    nie traktuje jako koszt. A to również istotna różnica.
    Nie zapominaj o tym, że ktoś Ci powinien poprowadzić księgowość (zważywszy stopień
    wiedzy na ten temat), a to koszt 100-200 zł zależnie od miejsca, gdzie prowadzisz tą
    działalność.

    fotech