PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakie korzysci ?

  • 11. Data: 2005-11-20 00:35:27
    Temat: [OT] Re: Jakie korzysci ?
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2005-11-19 05:26:56 +0100, "szomiz"
    <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> said:

    > * comiesieczna swiadomosc ile kosztuje cie utrzymanie III/IV RP (pracownik
    > ma slodko - dostaje kase i moze szalec, ty musisz z masochistycznym
    > zacieciem puscic kilka przelewow)

    Oj, wokoło bieda - moje przelewy zawierają kwoty, od patrzenia na które
    mi serce pika i news że kaczki odlatują na południe przy pomocy
    ogromnych, 170-osobowych Tupolewów, może spowodować nagły wylew
    cholery...

    ...tanie państwo, tfu - drób wodny zakłamany...

    camel[OT] mający własną DG i oddający w tym miesiącu WIĘKSZOŚĆ sumy
    wpływów na podatki. Sram taki interes, niech se kaczki same
    zapier...ają.

  • 12. Data: 2005-11-21 17:46:23
    Temat: Re: Jakie korzysci ?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 18 Nov 2005 17:07:35 +0100, "Greg"
    <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> zakodował:

    >Gdybys mial dzialalnosc gospodarcza to nie byloby juz pracodawcy.

    Przy umowie o dzieło również nie byłoby. Więc nie tu leży różnica.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 13. Data: 2005-11-21 17:49:55
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 18 Nov 2005 17:21:23 +0100, "Immona"
    <c...@n...googlemailu> zakodował:

    >Bylo dziesiatki razy.
    >
    >Korzysci dla pracodawcy:
    >- nie placi na Ciebie skladek i innych obciazen na rzecz panstwa,
    >biurokracja zwiazana z ich odprowadzaniem spoczywa na Tobie

    Przy umowie o dzieło jakie składki płaci?

    >- dostaje fakture

    Przy dziele rachunek - nie ma VATu, przez co potrzebuje mniej gotówki
    na przelew (wprawdzie sobie ten VAT odliczy, ale przez chwilę gotówki
    nie ma) - więc to wada DG w stosunku do dzieła.

  • 14. Data: 2005-11-21 19:20:37
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Kaizen napisał(a):

    > Przy umowie o dzieło jakie składki płaci?

    Zaliczkę od podatku dochodowego do US musi odprowadzić, ZTCW.

    > Przy dziele rachunek - nie ma VATu, przez co potrzebuje mniej gotówki
    > na przelew (wprawdzie sobie ten VAT odliczy, ale przez chwilę gotówki
    > nie ma) - więc to wada DG w stosunku do dzieła.

    Dla kontrastu: umowa o dzieło nie liczy się chyba do stażu pracy
    (co może być istotne jak ktoś się stara np. o zasiłek dla bezrobotnych)
    a przy braku składek, to zdaje się nie ma mowy o emeryturze.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2005-11-21 21:03:48
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Kaizen w news:pu14o1ll940fg2hl6q2hmf6fehm54hrpto@4ax.com napisał(a):

    > Przy umowie o dzieło również nie byłoby. Więc nie tu leży różnica.

    Zostawiłem fragment do jakiego się odnoszę. Nie wiem czy w kontekście umowy
    o dzieło również dzieli strony na pracownika i pracodawcę więc nie będę na
    ten temat pisać. To chyba jasne?

    pozdrawiam
    Greg

    P.S. Mam dzisiaj zły dzień, więc mnie nie wkurzaj ;-)