PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak zatrudnić żonę na umowę absolwencką ?

  • 1. Data: 2004-07-15 14:52:49
    Temat: Jak zatrudnić żonę na umowę absolwencką ?
    Od: "robert agner" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    chcę jak w temacie dokonać takiego chwalebnego czynu, oczywiście po to aby
    nie płacić naszemu opiekuńczemu państwu podcinających skrzydła składek.
    Zona jest tegoroczną absolwentką studiów dziennych, ja mam jednoosobową
    działalność gosppodarczą.
    Jest jeszcze jena rzecz, w działalności firmy mam wpisane szkolenia i
    treningi psychologiczne, żona jest po psychologii i zależałoby jej na tym aby
    liczyła jej się już praktyka. Jak to wygląda w świetle prawa?
    Jeśli ktos jest w stanie przybliżyć mi choć trochę odpowiedzi na te pytania
    to będę ogromnie wdzięczny.
    pozdrawiam,
    Robert

  • 2. Data: 2004-07-15 16:33:21
    Temat: Re: Jak zatrudnić żonę na umowę absolwencką ?
    Od: Przemysław Osmański <p...@g...pl>

> [...]
    > nie płacić naszemu opiekuńczemu państwu podcinających skrzydła składek.
    > Zona jest tegoroczną absolwentką studiów dziennych, ja mam jednoosobową

    IMHO nie mozna zatrudnic malzonka/ki za umowe o prace przy prowadzeniu
    dzialalnosci gospodarczej.
    Pozostają spółki i to chyba jedyne rozwiązanie.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    ---

  • 3. Data: 2004-07-16 14:13:26
    Od: "robert agner" <t...@W...gazeta.pl>

    Przemysław Osmański <p...@g...pl> napisał(a):

    > IMHO nie mozna zatrudnic malzonka/ki za umowe o prace przy prowadzeniu
    > dzialalnosci gospodarczej.
    > Pozostają spółki i to chyba jedyne rozwiązanie.

    Owszem można na umowe o pracę czy jakąkolwiek inną.
    Inna rzecz że jest to wtedy osoba współpracująca i zdaje się nie można sobie
    wliczyć jej w koszty :)

    pozdrufka,
    Robert

  • 4. Data: 2004-07-16 15:23:03
    Od: a...@o...pl

    > Jeśli ktos jest w stanie przybliżyć mi choć trochę odpowiedzi na te pytania
    > to będę ogromnie wdzięczny.

    Witam,
    jakiś czas temu chciałem zatrudnić absolwenta na staż, to co ustaliłem:
    trzeba przedłożyc zaswiadczenia z ZUS i US o niezaleganiu w płatnościach,
    wystąpic do posredniaka z zapotrezbowaniem, przedłożyc PLAN STAZU, stazyste
    wybiera sie indywidualnie(kogo sie chce), dalej mozna zalatwic stazyste z
    innego miasta i zatrudnic go w w swoim mieście, staz moze byc 3, 6 lub 12 m-cy
    zalezy co sie uda z nimi zalatwic
    a teraz najgozej
    trzeba zagwarantowac ze sie zatrudni stazyste po odbytym stazu na conajmniej 3
    m-ce...

    ...i dlatego zrezygnowałem z tej formy zatrudnienia

    pozdr

  • 5. Data: 2004-07-17 11:18:04
    Od: Przemysław Osmański <p...@g...pl>

    > Owszem można na umowe o pracę czy jakąkolwiek inną.
    > Inna rzecz że jest to wtedy osoba współpracująca i zdaje się nie można
    sobie
    > wliczyć jej w koszty :)

    prosze sie zapytac radcy prawnego lub chocby w ZUSie i US. Przerabialem to
    kilkanascie miesiecy temu (no chyba ze sie cos od tego czasu zmienilo) i
    wiem ze jednak nie mozna. Powodow bylo kilka a jeden z nich byl
    mniejwiecej taki, ze i tak wszystkie pieniadze zarobione w tej
    dzialalnosci sa Wasza wspolna wlasnoscia (no chyba ze jest rodzielnosc
    majatkowa, ale to inna sprawa) i jak mozna komus wyplacac z tego pensje i
    ew. ubezpieczienia itp. Drugi problem byl taki ze Oni (tj. ZUS dokladnie)
    twierdza ze pomimo umowy o prace i tak zadne pieniadze nie beda wyplacane
    w formie wynagrodzenia fizycznie, ale tylko i wylacznie na papierku
    (najczesciej w kwocie najnizszej z mozliwych) po to aby placic tylko i
    wylacznie skladki aby w razie chorobowego moc otrzymywac pieniadze z ZUS.
    Fakt ze przypomina to sprawe z zatrudnianiem kobiet ktore po miesiacu
    zachodza w ciaze, a ZUS twierdzi ze to fikcyjna umowa zeby wyludzic
    pieniadze. Ale niestety tak jest (przynajmniej tak bylo) i raczej watpie
    zeby to sie zmienilo.

    pozdawiam,
    Przemek O.

    ---

  • 6. Data: 2004-07-20 06:16:13
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zalezy co sie uda z nimi zalatwic
    > a teraz najgozej
    > trzeba zagwarantowac ze sie zatrudni stazyste po odbytym stazu na

    A co w tym najgorszego? To znaczy, chciałbyś mieć pracownika całkiem za
    darmo, a my wypłacamy mu staż z naszych pieniążków, a on zarabia dla Ciebie?
    No, dzięki wielkie!!!

    > ...i dlatego zrezygnowałem z tej formy zatrudnienia

    To nie jest zatrudnienie...

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 7. Data: 2004-07-23 16:11:05
    Od: "robert agner" <t...@W...gazeta.pl>

    Waldemar Bulkowski <j...@W...tlen.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > To znaczy, chciałbyś mieć pracownika całkiem za
    > darmo, a my wypłacamy mu staż z naszych pieniążków, a on zarabia dla Ciebie?

    Po pierwsze z tego co ja wiem umowy stażowe gwarantują zwrot ubzpieczenia
    zdrowotnego, zusu i zwrot kosztów dojazdu. Może też być bliżej nieokreślony
    dodatek do pensji.
    Pensję płaci się niezależnie. Inna rzecz że pracodawcy wykozystują potrzebę
    stażu aby pensji nie płacić .
    Jeśli chodzi o pieniążki to faktycznie są one wirtualne, wędrują z państwowej
    ręki do państwowej ręki i tyle, dobrze że służą w ten sposób zamiast być
    wydawane na nową siedzibę ZUS.
    pozdrawiam,
    R.

  • 8. Data: 2004-07-26 05:34:33
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "robert agner" <t...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    nieokreślony
    > dodatek do pensji.
    > Pensję płaci się niezależnie. Inna rzecz że pracodawcy wykozystują

    Niestety, ale to nie tak... W przypadku staż pracodwaca nic nie płaci osobie
    będącej na stażu. Wręcz nie ma pomiędzy nimi żadnej umowy.
    Wszystko opłacane jest przez PUP. To nie jest pensja - to jest stypendium za
    czas odbywania stażu. Nie może być żadnego dodatku do pensji, bo - po
    pierwsze, jak już napisałem, to nie jest pensja, a po drugie to byłby dochód
    osoby bezrobotnej, a takowego bez konieczności utraty statusu osoby
    bezrobotnej nie można mieć.
    Podkreślam jeszcze raz - pracodawca osobie będącej na stażu nic nie płaci i
    nic za nią nie opłaca. Dlatego jestem przeciwny wysyłaniu na staż do
    zakładów, które nie zobowiążą się do dalszego zatrudnienia przynajmniej
    części stażystów. Dlaczego mają mieć dodatkową, opłacaną z naszych podatków,
    całkiem bezpłatną pomoc?

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski