PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak wyglada obecny rynek pracy informatykow ? › Re: Jak wyglada obecny rynek pracy informatykow ?
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak wyglada obecny rynek pracy informatykow ?
    Date: 17 Jun 2003 04:27:36 -0700

    "Asia Kubiak" <a...@b...pl> writes:

    > z jednej strony racja, z drugiej u nas wymaga sie np. od grafika znajomosci
    > programowania (ok, podstaw), znajomosci sprzetu a i jeszcze dobrze byloby
    > gdyby grafik zajal sie siecia. Takie wymagania postawiono mojemu kumplowi w
    > poprzednim miejscu pracy. Przez jakis czas mialam kontakt z informatykami z
    > Europy Zachodniej- koszmar. Tam to dopiero maja waska specjalizacje (albo
    > mialam pecha do takich ludkow ;) Jak sie programiscie system posypie to nic
    > nie zrobi, tylko wola serwis zeby mu go na nowo postawili. Jak sie grafikowi
> [...]

    w usa tez tak jest.
    bo taniej. taniej miec jedna firme na zlecenie odpowiedzialna za
    support maszyn na biurku (a umowa i dzialanie takiej firmy sa
    okreslone, m. in. zastrzega sobie, ze nikt sam nie bedzie grzebal,
    instalowal etc.) niz dac wolna raczke wszystkim a potem zatrudniac 10
    zlotych raczek, co godzinami beda sie meczyc z zakatowanymi pasciami,
    odzyskiwac dane i robic jakies szwedzkie kombinacje, bo ktos tam sobie
    wersje "custom" systemu zrobil.

    inna sprawa, ze na ogol w dzialach programistow jest tak, ze stanowia
    oni wyjatek: podpisuje sie wtedy oswiadczenie, ze masz swoja maszyne
    pod wylaczna wlasna opieka, support cie nie dotyczy, a jak ci sie cos
    spieprzy to sama sie z tym bujasz i sobie naprawiasz - w czasie
    wlasnym.
    ma nie kolidowac z robota, i tyle.

    --
    Nina Mazur Miller