PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak w tym kraju zostać rolnikiem? › Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    From: sz <s...@b...no>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak w tym kraju zostać rolnikiem?
    Date: Fri, 29 Aug 2008 13:44:56 +0200
    <g6cfut$kss$1@inews.gazeta.pl> <g6chsh$1g05$1@opal.icpnet.pl>
    <g6coa0$8e5$1@nemesis.news.neostrada.pl> <g6coql$1lit$1@opal.icpnet.pl>
    <op.ue0744e8rpkgi2@opteris_laptop.opteris.pl>
    <s...@p...org>
    <op.uf3x0utorpkgi2@opteris_laptop.opteris.pl>
    <g8ds9p$r5e$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <op.ughdunoirpkgi2@opteris_laptop.opteris.pl> <g90kf2$d3q$1@news.onet.pl>
    <op.ugm0ciaarpkgi2@opteris_laptop.opteris.pl> <g98edm$ib$1@news.onet.pl>
    <op.ugm7capfrpkgi2@opteris_laptop.opteris.pl>

    empireus wrote:

    > Proponuje przeczytac to, co napisalem o kopalniach, ZUS itp :) czemu nie
    > protestujesz przeciwko tym grupom? Bo latwiej kopac slabszego?

    bo to wątek o rolnictwie :D

    > Surowce energetyczne juz importujemy... Jak jest, kazdy wie ;) Nie dosc,
    [...]
    > nastaje recesja i chaos. Z zywnoscia bylo by podobnie.

    ale jakim cudem może być wysoka cena skoro 50 km dalej (w sąsiednim
    kraju) można kupić w sklepie dotowaną żywność?

    po drugie, ropy nie można sobie wyhodować w ogródku "z niczego" a
    jedzenie można.

    te towary są po prostu nieporównywalne...

    > dmuchac na zimne i nie psuc czegos, co pomimo wszystko sie sprawdza.
    > Zauwaz tez, ze nie tylko rolnicy dostaja pieniadze. Rzad pompuje ogromne
    > pieniadze w wiele galezi przemyslu, a rolnictwo jest tylko czescia tego

    oczywiście tamte dotacje też są szkodliwe. ale bądźmy konsekwentni,
    skoro są szkodliwe to trzeba dążyć do ich likwidowania a nie "nie psuć
    czegoś co się sprawdza".
    tolerowanie takich zwyrodnień rynku przyczynia się do ich rozszerzania
    więc sam biernie popierasz darmowy internet który zagrozi twojej własnej
    działalności, bo za to możesz dostać jakąśtam dotację przy okazji - i w
    ten sposób korumpowana jest większość społeczeństwa. a nieuczestniczyć w
    tym też nie można, bo nie biorąc swojej działki zostajesz w tyle za
    konkurencją.
    i tak oto budowana jest nowa wersja doskonałego społeczeństwa
    socjalistycznego gdzie centralne planowanie i urzędnik mogą zdecydować o
    wszystkim nawet bez specjalnej ustawy dającej im władzę - wystarczy
    władza nad kryteriami dotacji :-P

    > Nawiazujac na koniec jeszcze doplat rolniczych, to zauwaz rowniez fakt,
    > ze jak na razie, to jestesmy w wiekszej mierze biorcami i to NASI
    > rolnicy zyskuja. Chyba lepiej zyczyc swojemu chlopowi niz

    o perspektywie roku czy dwóch to ja w ogóle nie myślę bo nie jestem
    politykiem i nie interesuje mnie reelekcja :) chodzi mi o działanie
    takiego systemu na dłuższą metę

    > PZPR. Nie podobaja Ci sie doplaty, jestes ich przeciwnikiem? jedz do
    > Ameryki Poludniowej, albo do Chin ;) Kurcze, mozliwosci w dzisiejszym
    > swiecie jest naprawde tyle, ze szkoda czasu na zazdroszczenie innym i
    > uzalanie sie nad swoim biednym losem :)

    hehe, no właśnie!
    jednak szkoda że w polsce "wolność" to znaczy dzisiaj "wolno ci wyjechać
    tam gdzie jest wolność". po latach komuny miałem jednak nadzieję że coś
    więcej.