PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to tak naprawde jes: student + praca

  • 1. Data: 2005-11-19 12:13:28
    Temat: Jak to tak naprawde jes: student + praca
    Od: Emi <e...@c...pl>

    Ostatnio zastanawia mnie pewna rzecz.

    Przez kilka lat pracowałam na umowę zlecenie na promocjach.

    Teraz szukam "stałej pracy" (dalej mam status studenta)

    Jak to wygląda od strony formalnej??

    Jezeli jest umowa o pracę na czas nieokreślony (albo na określony), to
    jakie wtedy pracodawca ponosi koszty?? a jakie ja??

    Czy pozostaje tak samo jak w przypadku umowy-zlecenia, czyli płacę tylko
    podatek te 19%, czy jeszcze coś??

    Z góry dziekuje za wszystkie odpowiedzi

    E_m_i_

    "Ci co poznali mrok, światło kochają,
    Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

  • 2. Data: 2005-11-19 12:58:35
    Temat: Re: Jak to tak naprawde jes: student + praca
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    "zniżki studenckie" są tylko przy umowie-zleceniu.
    przy umowie o pracę są tylko zasady ogólne.
    a kkoszty mozesz sobie sprawdzić na dowolnym portalu pracowym, musisz
    znaleźć coś takiego jak "kalkulator płacowy"

  • 3. Data: 2005-11-19 20:14:16
    Od: Emi <e...@c...pl>

    gromax napisał(a):
    > "zniżki studenckie" są tylko przy umowie-zleceniu.
    > przy umowie o pracę są tylko zasady ogólne.
    > a kkoszty mozesz sobie sprawdzić na dowolnym portalu pracowym, musisz
    > znaleźć coś takiego jak "kalkulator płacowy"

    czyli koszty są takie same jak w przypadku normalnego pracownika???

    nie ma kompletnie żadnej różnicy??

    jestes pewien??

  • 4. Data: 2005-11-19 23:24:30
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Emi" <e...@c...pl> napisał w wiadomości

    > czyli koszty są takie same jak w przypadku normalnego pracownika???
    >
    > nie ma kompletnie żadnej różnicy??
    >
    > jestes pewien??

    Ma racje. Przy umowie o prace, znizki i preferencje sa dla
    niepelnosprawnych, rencistow i innych, ale akurat nie dla studentow. Dlatego
    studenta malo kto chce zatrudniac na umowe o prace, chyba ze duze firmy,
    ktore robia to dla wizerunku. Dla samego studenta, poza nie podleganiem pod
    KP, nie jest to duzy bol - staz pracy liczy mu sie za studia, uczelnia go
    ubezpiecza, natomiast co do emerytury, to jesli ktos zacznie w wieku
    studenckim madrze (inwestycyjnie) odkladac nawet 150 czy 200 zl miesiecznie,
    to bedzie mial z tego na emeryturze wiecej niz placac trzy razy tyle do ZUSu
    w tym okresie zycia.

    I.

  • 5. Data: 2005-11-20 10:23:27
    Od: Emi <e...@c...pl>

    Immona napisał(a):

> [...]
    > 200 zl miesiecznie, to bedzie mial z tego na emeryturze wiecej niz
    > placac trzy razy tyle do ZUSu w tym okresie zycia.

    no cóż .. ja szukam pracy na jakies 10 miesięcy, potem wracam na studia,
    wiec dużo by tego i tak się nie uzbierało..

  • 6. Data: 2005-11-20 19:55:08
    Od: "wacek" <w...@w...pl>

    > KP, nie jest to duzy bol - staz pracy liczy mu sie za studia, uczelnia go
    > ubezpiecza, natomiast co do emerytury, to jesli ktos zacznie w wieku

    No co za bzdury wypisujecie towarzyszko?
    od kiedy to uczelnie ubezpieczają studentów?

  • 7. Data: 2005-11-20 21:33:36
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    wacek napisał(a):
    > No co za bzdury wypisujecie towarzyszko?
    > od kiedy to uczelnie ubezpieczają studentów?
    Od zawsze. A od niedawna mozna z tego zrezygnowac. A dokladniej -
    posrednicza w procedurze ubezpieczania.
    Ale mowimy o ubezpieczeniu NWW a nie zdrowotne. Natomiast jesli chodzi o
    ZUS to student do lat 26 ma ubezpieczenie zdrowotne z racji bycia
    studentem (a dokladniej to chyba idzie to z ubezpieczenia ktoregos z
    rodzicow) i dlatego przy zawieraniu umowy-zlecenie nie trzeba placic za
    studenta ZUSu.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 8. Data: 2005-11-21 07:50:51
    Od: Emi <e...@c...pl>

    badzio napisał(a):

> [...]
    > studentem (a dokladniej to chyba idzie to z ubezpieczenia ktoregos z
    > rodzicow) i dlatego przy zawieraniu umowy-zlecenie nie trzeba placic za

    dokładnie - ubezpieczenie zdrowotne płaci moja mama, a ubezpieczenie NNW
    opłacam na uczelni...

    moje wątpliwości dot. umowy stałej

  • 9. Data: 2005-11-21 12:25:04
    Od: d...@g...pl

    > rodzicow) i dlatego przy zawieraniu umowy-zlecenie nie trzeba placic za
    > studenta ZUSu.

    A ile to jest procent zarobku brutto?
    Defaultowo pobiera sie chyba 20%; to ile od studentow?

  • 10. Data: 2005-11-21 13:02:41
    Od: Emi <e...@c...pl>

    d...@g...pl napisał(a):

    > A ile to jest procent zarobku brutto?
    > Defaultowo pobiera sie chyba 20%; to ile od studentow?

    mi zabierają własnie tyle...

    ale i tak nie przekraczałam do tej pory progu podatkowego więc mi
    oddawali ;)