PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to naprawde z tym bezrobociem jest. › Re: Jak to naprawde z tym bezrobociem jest.
    From: "JL" <jl@[cut]walor.torun.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak to naprawde z tym bezrobociem jest.
    Date: Thu, 9 Oct 2003 12:03:26 +0200

    napisał w wiadomości news:bm35kp$ge3$1@news.onet.pl...

    > Twoja metodologia jest o kant tylka potluc.

    To Twoje zdanie, masz do niego prawo.
    Choć namawiam Cię do zrozumienia zależności pomiędzy
    wpływającymi na siebie wskaźnikami ekonomicznymi.

    > Gdzie masz w niej szara strefe?

    Czy istnienie szarej strefy jest dowodem na to,
    że 30% bezrobotnych nie chce podjąć legalnej pracy?
    :-) Ciekawy tok myślenia.

    > Tak pienisz sie, ze dane z Rzepy sa do niczego

    Masz najwyraźniej problem z oceną tonu wypowiedzi.

    > - a jak widac sam nie worzysz nic lepszego.

    Nie moja w tym rola.
    Medium publiczne, mające wpływ na kształtowanie opinii
    ma obowiązek prezentowania rzetelnych informacji.
    Przedstawiłem wyraźnie czego dotyczą moje zastrzeżenia
    odnośnie artykułu (metody badawczej, co wpływa na wiarygodność
    prezentowanych opinii). Wyraziłem również opinię na temat
    tego jaki _dla_mnie_ ma wydźwięk prezentowany cytat.
    Powtórzę - polityczny.

    > Zreszta - w te same dane uwierzysz, jak powiedza przy innym rzadzie?

    Nie. Najwyraźniej nie rozumiesz co krytykowałem.
    Masz do tego prawo, tylko po co się ciskasz?

    > Zreszta
    > co do tych badan ma obecny rzad?

    Nie dysponuję informacjami na ten temat.
    Śledzę przebieg prac komisji, kojarzę mechanizmy powiązań
    i obserwuję komentarze w prasie codziennej.
    W tym bacznie przyglądam się "pomysłom budżetowym".

    > Marek Gora tam sie wypowiada w tym artykule. Ty zobacz zanim zaczniesz
    > takierzeczy pisac kim ten facet byl (oprocz tego kim jest).

    Kompletnie mnie to nie obchodzi.
    Zacytuję:

    "Gwarantujące anonimowość badania socjologiczne są dobrym sposobem
    weryfikacji skali zjawiska, o jakim głośno mówi się od kilku
    lat. Jedną z głównych motywacji rejestrujących się w urzędach pracy
    osób jest chęć zagwarantowania sobie ubezpieczenia - zdrowotnego i
    emerytalnego. W kolejce po zasiłek tacy "bezrobotni" stają niejako
    przy okazji."

    Tu już nie ma mowy o 30% (moim zdaniem dane z kapelusza), niby wynika to
    z kontekstu.

    Czytamy dalej:
    "Część Polaków, zamiast pracować, woli wyciągnąć rękę po
    zasiłek, który jest tylko trochę niższy niż płaca minimalna. Wygodnie
    jest dla nich żyć skromniej, ale na koszt budżetu. "

    Tu już sprytnie przemycone odniesienie do całej nacji - kombinatorów i
    nieudaczników.

    Trzeba być niemałym ignorantem, żeby wypisywać takie historie,
    albo czerpać korzyści z układu. W tym przypadku ludzi rozdzielających
    budżet na przyszły rok.

    JL