PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z tym podatkiem za prace poza granicami kraju? › Re: Jak to jest z tym podatkiem za prace poza granicami kraju?
    From: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak to jest z tym podatkiem za prace poza granicami kraju?
    Date: Tue, 18 Apr 2006 00:58:06 +0200

    > Płaci roznice miedzy podatkiem tamtejszym a tutejszym. I to tylko wtedy,
    > gdy nie ma umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania albo minister nie
    > zwolni ...
    nie tak do końca. Pomijam kraje gdzie nie ma żadnej umowy dotyczącej
    wzajemnych rozliczeń podatkowych, bo od nich w kraju należy zapłacić
    podatek w pełnym wymiarze (wg polskiej skali podatkowej), jak zresztą
    napisała Immona
    Wrócmy więc (tak pi razy oko) do UE.
    Są kraje, gdzie jak zarobi się cokolwiek (legalnie, ofkorz) to w Polsce
    płaci się podatki wyłącznie od odchodów osiągniętych w kraju wg. progów
    podatkowych wynikających z zsumowanych dochodów (tak jest np. w przypadku
    dochodów uzyskiwanych w Irlandii).
    A są też kraje, że jak się w nich zarobi to w Polsce nalezy zapłacić
    różnicę w podtaku. Tak jest np. w przypadku Wielkiej Brytanii.

    Właśnie przygotowuję się do desantu na wyspy i w związku z tym napisałem
    sobie kilka skryptół obliczających podatki tu i w UK. Dla zainteresowanych
    podaję adres http://gromax.prv.pl zakładka Wielka Brytania. Tam jest m.in.
    kalkulatorek pozwalający przeliczać podatki wg. brytyjskiego i polskiego
    fiskusa. Być może komus się to przyda. (w końcu kasa to jest jeden z
    ważniejszych powodów wyjazdu). Obecnie najniższa stawka godzinowa w UK to
    bodajże 5,05 Ft
    Na dole obliczeń dodałem przykładowe ceny za pokój, jedzenie, opłaty plus
    podróż do kraju w przeliczeniu miesięcznym i pełnego okresu jaki się spędza
    w UK. Program odejmuje te koszty od zarobionych pieniędzy netto i tym samym
    widać ile zostaje "w ręku".

    Jakby ktoś znalazł jakies błędy obliczeniowe, proszę o kontakt :)

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---