PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z tym bezrobociem? › Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
  • Data: 2005-08-24 10:22:55
    Temat: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " Marek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:dehgu2$6vc$1@inews.gazeta.pl...

    > I o to chodzi. Jak rodzice dobrze zarabiają za dobrą pracę, to po co
    > dzieciak ma zajmować miejsce pracy i powiększać ilość bezrobotnych
    > czynnych zawodowo - Szwecji (w przeciwieństwie do Polski)nie stać na
    > wysokie bezrobocie.
    A co z osobami dorosłymi, które muszą zwiększać swoje kompetencje? Ok,
    Szwedzki system pomocy socjalnej zapewni im byt. Przeniesienie tego na
    realia polskie... No wiesz, to będzie kolejna rewolucja bez okresu
    przejściowego.

    > To Polska ma problemy alkoholowe: "śmiertelna dawka alkoholu nie dotyczy
    > Polaków i Rosjan" i "opary alkoholu nad Polską widać nawet na zdjęciach
    > satelitarnych" :)
    Wolisz ingerencję w życie prywatne? Ja nie twierdzę, że Polska takich
    problemów nie ma, ale każdy kij ma dwa końce. Szwedzi są niezwykle correct,
    bo mają wielopoziomowy system kontroli. Dodatkowo: to opiekuńcze państwo nie
    broni w żaden sposób interesów rodziny. Związać się w tzw. sambo (szwedzki
    odpowiednik konkubinatu) można na policji w kilka minut i podobnie rozejść
    też w kilka minut. Matce wolno porzucić swoje dzieci lub na drodze prawnej
    zabronić ojcu jakichkolwiek kontaktów z dziećmi, bez względu na to, czy
    nadaje się do pełnienia roli ojca czy nie. Co nie oznacza, że neguję
    szwedzki system socjalny. Jak każdy niepozbawiony jest wad małych i wad
    wielkich - przegięć pały.
    A w ogóle Szwedzi mają ohydne żarcie :)

    > Czy amerykofile nie wiedzą, czy nie chcą wiedzieć, że w USA jest popularne
    > chodzenie do psychoanalityka - widać mają tak "dobrze", że na mózg im
    pada.
    Nie wiem czy wiedzą, musisz zapytać amerykofila. Ale to co piszesz zahacza o
    amerykofobię. Bo chodzenie do psychoanalityka nijak się ma do schorzeń
    psychicznych. Ot, stres, problemy życiowe, trzecia noga do wsparcia się w
    społeczeństwie, w którym polityczna poprawność, polityka "keep smiling" i
    względy historyczno-kulturowe nie ułatwiają zadzierzgiwania trwaych więzi
    emocjonalnych.

    > Przesada. Jednak wolę Szwecję. Tam Eriksonowi żyje się łatwiej
    > niż u nas Kowalskiemu.

    W hitlerowskich Niemczech, Mullerowi albo Fisherowi też żyło się lepiej, nie
    uważasz? Co nie oznacza, że należy brać przykład.

    pozdr.
    m.