PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z tym bezrobociem? › Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    From: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Date: Tue, 23 Aug 2005 21:15:22 +0000 (UTC)

    Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał(a):

    > Rozumiem, że jesteś specjalistą, który jest w stanie zastąpić ludzi na
    > 7 etatach. Popatrz na to z lepszej strony.

    Te 7 etatów to przesadyzm :) ale w większości przypadków byłem
    uniwersalnym informatykiem do zadań specjalnych :))

    > Może aplikujesz na za niskie stanowiska?

    Nie. Na kierownika bez wyższego i praktyki w kierowaniu ludźmi mnie nie wezmą.
    Miałem wprawdzie zawsze szczęście do wymagających szefów, co stymulowało
    rozwój zawodowy, ale miałem jednocześnie nieszczęście pracować w miejscach
    gdzie nowoczesność sprzętu i systemów pozostawiała dużo do życzenia,
    a w większości polskich firm decydenci mają "zespół jeszcze szybszego auta"
    i muszą mieć najnowszy sprzęt i najnowsze systemy - więc niestety jestem
    trochę w tyle. Mógłbym na miejscu to uzupełnić, ale bezrobotnych, którzy
    w tyle nie są, jest tyle, że ...

    > Jako, że wyczułem "problem" Twojego wieku, czytając Twoje wypowiedzi
    > (tak między wierszami, może odniosłem złe wrażenie), to mogę doradzić,
    > żebyś nie wpisywał daty urodzenia w cv i po problemie.
    > Na koniec chciałem dodać, że w swoim cv zazwyczaj nie zamieszczam daty
    > urodzenia, ani stanu cywilnego, a jedynie informacje o doświadczeniu
    > zawodowym i ukończonych szkołach.

    Ja od samego początku - od pierwszego CV - tak robię, ale na podstawie
    spisu pracodawców, łatwo sobie wyliczyć datę urodzenia z dokładnością
    do 2-3 lat.
    Poza tym 35-latek się może odmłodzić w porywach nawet do 25-ciu :),
    ale 49-latek się zewnętrznie do chociażby 35-ciu nie odmłodzi.
    Potrafię wprawdzie pracować z młodszymi ode mnie nawet o 25 lat,
    ale polityka większości pracodawców dyskryminuje moje pokolenie
    w sposób mniej lub bardziej jawny.

    Marek