PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z tym bezrobociem? › Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Date: Tue, 23 Aug 2005 15:48:20 +0100

    >Ja się oburącz podpisuję pod tym, że to paranoja.
    >Na początku lat 90-tych jako technik elektryk z 15-stoma latami praktyki
    >w informatyce (serwis+programowanie), przyszedłem do szefa informatyki dużej
    >firmy, który po rozmowie ze mną był cały happy i natychmiast mnie przyjął.
    >Od tego czasu moje umiejętności i doświadczenie
    >(serwis/programista/administrator sieci/wdrożeniowiec/help desk/administrator
    >systemu informatycznego) jeszcze wzrosły tyle,

    Rozumiem, że jesteś specjalistą, który jest w stanie zastąpić ludzi na
    7 etatach. Popatrz na to z lepszej strony.

    > że teraz nawet mnie zapraszają
    >na rozmowę - moje papiery odpadają w pierwszym czytaniu. W tym również na
    >wprowadzanie danych, czy obsługę sprzętu informatycznego.

    Może aplikujesz na za niskie stanowiska?
    Jako, że wyczułem "problem" Twojego wieku, czytając Twoje wypowiedzi
    (tak między wierszami, może odniosłem złe wrażenie), to mogę doradzić,
    żebyś nie wpisywał daty urodzenia w cv i po problemie.
    Mój kolega zaczął tak robić. Nie pisał daty urodzenia, ukończonych
    szkół, a jedynie kilka ostatnich stanowisk. Od jednej z firm
    doradczych, która słynęła z tego że zatrudnia młode wilczki zaraz po
    studiach, nie mógł się opędzić, bo koniecznie chcieli go zaprosić na
    rozmowę kwalifikacyjną. Po prostu wpisał swoje ostatnie kierownicze
    stanowiska, informację o budowie struktur terenowych firmy
    udzielających kredytów (obecnie "przekształconej" w bank), dane
    kontaktowe i nic więcej.

    Na rozmowę kwalifikacyjną możesz pójść "odmłodzony" (ale to już
    najlepiej z jaką znajomą gadaj - jakie kolory ciuchów, fryzura etc. -
    ja się na tym nie znam - jest może ktoś na grupie kto miałby ochotę mi
    doradzić jak mam się ubierać, żeby ująć lub dodać sobie kilka lat?
    (może być na priv)).

    Na koniec chciałem dodać, że w swoim cv zazwyczaj nie zamieszczam daty
    urodzenia, ani stanu cywilnego, a jedynie informacje o doświadczeniu
    zawodowym i ukończonych szkołach.

    --
    pozdrawiam
    Bremse