PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak to jest z tym bezrobociem? › Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    From: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak to jest z tym bezrobociem?
    Date: Tue, 23 Aug 2005 13:14:19 +0000 (UTC)

    camel <g...@f...gotdns.com> napisał(a):

    > W idealnym przypadku pracodawca otrzymałby swoje usługi za darmo i to
    > jest cel ukochany przez pana "byznesmena". I już jasne dlaczego ta
    > płaca minimalna tak bardzo przeszkadza panom pracodawcom, że posuwają
    > się do kłamstw o jej decydującej roli w tworzeniu bezrobocia.

    Polscy pracodawcy dążą do tego "idealnego przypadku" a dokarmiani przez
    nich politycy, od 15-stu lat im dzielnie sekundują.
    W takich warunkach nie powinno nikogo dziwić, że jakiś polityk kradnie.
    Kradnie, bo wie, że jak skończy się kadencja, to skończą się wysokie dochody
    i "prezenty" od wdzięcznych pracodawców - przyjdzie żyć w świecie, który
    się swoim głosowaniem np. w Sejmie zgotowało najemnym.

    > Prawdziwym powodem jest, że podobnie jak w palestynie, gospodarka
    > krajowa jest prostym, podstawowym przemysłem o wielkości dobrej dla
    > sporo mniejszego kraju. Taka pszenno-buraczana... i jak tu generować
    > miejsca pracy, zyski, wzrosty? Nie da się. To oczywiście efekt rządów
    > "kapitalistycznych" - koncesje, prywatyzacja itp. przewałki.
    Otóż to. Ziemia dziczeje leżąc odłogiem, a przemysł zmieniony w montownie
    i magazymy zachodnich towarów, albo sprzedany po cenie gruntu i złomu.
    Tak gospodarować może tylko świr albo przekupny administrator.
    Towar w sklepach jest, ludzie nie pracują, bo miejsca pracy
    zostały oddane za granicę, żeby tam zmniejszyć bezrobocie.
    Nie bez kozery "zachodni" politycy tak się uśmiechają do polskich kamer.
    Oni zbierają punkty, bo u nich bezrobocie maleje - a głupi Polak ciągle
    wybiera do władz zwolenników prywatyzacji za wszelką cenę.

    > Zauważcie,
    > że kraj nam się powoli odcywilizowuje: wiele małych ośrodków traci
    > połączenia kolejowe a teraz i nawet autobusowe ze światem, zamykane są
    > urzędy pocztowe, ośrodki zdrowia... bo się wszystko "nie opłaca". I
    > coraz większe rejony kraju żyją jak w czterdziestym siódmym. Tylko
    > patrzeć jak im prąd odłączą. Z dużych miast świecących powierzchownym
    > blichtrem tego nie widać, ale taka jest prawda: nasz kraj się zwija -
    > widać to w statystykach. Budownictwo, statystyki zdrowotne,
    > ludnościowe...

    Mam odczucie, że wszystko idzie w kierunku zaorania i zalesienia
    większości kraju, a do nowopowstałych puszcz będą zagranicznicy przyjeżdżać
    na polowania, na których oczywiście Polacy nic nie zarobią, bo służba
    leśna, chodowla zwierzyny łownej i obsługa polowań będzie odbywać się
    na zasadzie wolontariatu.

    Marek