PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak teraz nalezy starac sie o prace w kurdystanie (tzn. polsze)

  • 11. Data: 2003-10-24 07:30:46
    Temat: Re: Jak teraz nalezy starac sie o prace w kurdystanie (tzn. polsze)
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

    > Ludzie, powiedzcie tylko o co wam chodzi??? Sama prawda w tym artykule,
    > szkoda ze poki co nikt w tym watku nie powiedzial, co nie tak napisano, jego
    > zdaniem. Ale oburzenia mnostwo. Walnac w stol i nozyce sie odezwa...

    Artykuł rzeczywiście prawdziwy. Sam kiedyś rekrutowałem do naszej firmy.
    Na 600 przysłanych nam CV, 550 było od osób, które w ogóle nie miały
    nic wspólnego z branżą, w której działamy. Ewidentnie były to osoby
    wysyłające CV wszędzie jak leci. Z dalszych 50, jakieś 40 CV było od osób,
    które wprawdzie miały coś wspólnego z branżą, ale nie posiadały
    wymaganych umiejętności. Po tej szybkiej selekcji CV zaprosiliśmy 10 osób
    na rozmowę. Dwie okazały się normalne inaczej, dwie nie miały wymaganych
    umiejętności mimo opisania ich w CV. Pozostałe 6 zatrudniliśmy, ale i tak
    okazało się, że jedna z nich - mimo rzekomego doświadczenia - w ogóle sobie
    nie radzi.

    W życiu pracowałem z różnymi osobami. Ciekawe, że znałem wielu
    wybitnych specjalistów z tytułami naukowymi, którzy jako pracownicy
    byli rzetelni i nie mieli postawy roszczeniowej wobec pracodawcy. Za to
    wiele miernot prezentowało taką postawę. Miernot, które owszem - pokończyły
    uniwersytety, ale przecież skończyć studia może każdy, kto braki w intelekcie
    nadrobi "kujonostwem".

  • 12. Data: 2003-10-24 09:15:31
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.ANONIMY-TO-ZERA.pl>

    Stało się to Thu, 23 Oct 2003 14:38:42 +0000 (UTC), gdy "Michal "
    <m...@g...pl> napisał:

    >Witam,
    >
    >polecam artykul:
    >http://newsweek.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Ar
    tykul=8010

    >Naprawde rece opadaja, to zeby dostac teraz prace trzeba zrobic jakas
    >magiczna sztuczke, np. pocalowac siebie samego w dupe albo zaspiewac glosem
    >Whitney,

    Gdzieś coś takiego przeczytał?

    Bo ja pod tym adresem znalazłem m.in.:

    "nie spóźniaj się, mów jasno i wyraźnie, nie kłam, nie przesadzaj z
    chwaleniem się, nie obrażaj rozmówców, staraj się ich przekonać, że
    chcesz pracować u nich, a nie gdziekolwiek."

    >bo juz samo doswiadczenie i wyksztalcenie to nie wystarcza.
    >Co za durny kraj...

    "Pracodawca nie prowadzi szkoły, lecz rywalizuje z konkurencją w
    bezwzględnych warunkach rynkowych. Nie rozdaje posad, tylko szuka ludzi
    do konkretnej roboty, by zwiększyć swe szanse w tej rywalizacji."

    Chociaż Newsweeka omijam szerokim łukiem (głównie za bezmyślne przedruki
    z wydań zachodnich, oraz wynurzenia pana W.K.), ten artykuł jest bardzo
    prawdziwy...

    Robert

  • 13. Data: 2003-10-24 11:10:40
    Od: wojtek <t...@w...myrealbox.com>

    Użytkownik Kamil napisał:
    > Ludzie, powiedzcie tylko o co wam chodzi???

    chodzi nam o to żeby pisać pod postem a nie nad

  • 14. Data: 2003-10-24 15:14:42
    Temat: Re: Jak teraz nalezy starac sie o prace w kurdystanie (tzn. polsze) - dlugie troche, ale....
    Od: "pit" <p...@p...onet.pl>

    Cytuje:
    "...W końcu wymyśliła, w którym miejscu chciałaby pracować. Wysłała list
    motywacyjny z prośbą: chcę jako stażystka za darmo pomagać osobie zajmującej
    się dziedziną public relations w dziale komunikacji marketingowej. W ten oto
    sposób podsunęła zapracowanym ludziom prostą myśl: jest ktoś, kto pomoże wam
    w pracy, i to za darmo; ten ktoś nie będzie ciężarem i zawalidrogą, bo
    orientuje się strukturze firmy i dobrze wie, co by chciał robić i w jakim
    dziale..."

    i zaraz dalej czytamy:

    "...Poskutkowało. Szef działu w PwC zadzwonił do Kozyry i zaprosił ją na
    rozmowę. By dobrze się na niej zaprezentować, Kozyra dzień wcześniej poszła
    nawet do fryzjera. W efekcie tych wszystkich zabiegów trafiła na półroczny
    staż do PwC, a gdy już go skończyła, jej szefowie sami się do niej zgłosili
    z propozycją zatrudnienia. By ją przyjąć do pracy, specjalnie dla niej
    utworzyli nowy etat, którego wcześniej nie było w strukturze firmy....."

    I o to wlasciwie tak naprawde chodzi. Dobry fachowiec nie przyjdzie za zbyt
    male pieniadze czy za darmo pracowac. Po za tym ten przyklad jest zupelnym
    nieporozumieniem w kontekscie calego artykulu. Bo jak rozumiem mial byc
    poradnikiem dla osob szukajacych prace nie czynow spolecznych.

    "....Sprawdzał jej odporność na stres i kiedy natarczywie zaczął jej
    przerywać w połowie zdania i dopytywać się, czy naprawdę potrafi nad sobą
    zapanować, nagle wyjęła z torebki swoją fotografię w stroju grotołaza i
    powiedziała: - To najlepszy dowód, że jestem odporna na stres. Przecież pan
    dobrze wie, jak niebezpieczna jest speleologia, bo sam jest pan
    alpinistą...."

    To jest najlepsze. Tutaj niestety, ale Panie i Panowie menadzerowie i spece
    od selekcji, jezeli wymagacie od kogos wysokiej kultury osobistej i oglady
    to wiedzcie ze ktos taki przyjezdzajac na rozmowe kwalifikacyjna bedzie
    oczekiwal tego samego. I jezeli ktos cos opowiada aby sie zaprezentowac, co
    umie i dlaczego chce pracowac i prowadzi z Wami konwersacje na odpowiednim
    poziomie, to nie dziwcie sie ze sie moze zdenerwowac i wyjsc trzaskajac
    drzwiami, po tym jak Wy bedac adwersarzamy ciagle bedziecie przerywac i nie
    dawac dokonczyc tego co ktos ma Wam do powiedzenia. Ja osobiscie w takich
    przypadkach uwazam ze moj rozmowca ma mnie po prostu daleko w pewnym miejscu
    albo juz na wstepie traktuje mnie jak jakiegos uczniaka a nie partnera do
    powaznej rozmowy. Tego rodzaju test nic nie mowi wbrew pozorom o odpornosci
    na stres. On jedynie swiadczy o niepowaznym traktowaniu kandytata na prace
    przez kogos kto mial kiedys szczescie bycie zatrudnionym i wyznaczonym do
    przeprowadzenia rekrutacji. Rownie dobrze mozna by bylo wykonac analogiczny
    test polegajacy na poproszeniu o wstanie kandytata i kopaniu go w tylek i
    patrzeniu po jakim czasie kandytat do pracy wam odda. Jezeli zrobi to za
    pierwszym razem to tez bedziecie myslec, ze jest nie odporny na stres? Czy
    moze raczej ze facet ma po prostu honor i godnosc i nie pozwoli sie ponizac
    byle komu? Po za tym pamietacje ze zycie bywa przewrotne i kiedys ktos (moze
    nawet ktos kogo Wy tak potraktujecie) za jakis czas bedzie po drugiej
    stronie. Jak myslicie, co taka osoba zrobi wtedy z Wami?

    "...Tymczasem normą w Polsce są ludzie, którzy na rozmowę przychodzą bez
    dokładnej świadomości, co to za firma i kto nią kieruje - mówi Szczepanik. -
    Nie potrafią nic o niej powiedzieć, a przecież z tego wynika, że ta praca za
    bardzo ich nie interesuje...."

    Sorry, ale tutaj uwazam ze to ze bede wiedzial, ze w danej firmie X prezesem
    jest Pan Kowalski, to jeszcze o niczym nie swiadczy. Nie ma to nic wspolnego
    z fachowoscia i odpowiednim przygotowaniem danego kandydata do pracy na
    danym stanowisku.

    PS 1. Nie jest moim celem obrona ludzi nie umiejacych sie wyslowic lub
    przysylajacych z gory nietrafione lub zenujaco sformulowane CV.

    PS 2. Na szczescie mam jeszcze z czego zyc, ale mimo wszystko czasami chodze
    na rozne rozmowy kwalifikacyjne i to co u gory wypunktowalem to tez mi sie
    zdarzylo poznac w praktyce (i pewnie dlatego napisalem kilka slow co mysle o
    takich testach i sposobach rekrutacji). Najczesciej duzo rzadziej nizby to
    wynikalo z postow oglaszanych na tej grupie czy z tresci tego artykulu.

    PS 3. Z pozostala czescia artykulu w wiekszosci przypadkow moge sie zgodzic

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2003-10-24 15:54:32
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik "Tom" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    na rozmowę. Dwie okazały się normalne inaczej, dwie nie miały wymaganych

    Trzeba było zatrudnić profesjonalną firmę doradczą. Dając ogłoszenie do
    gazety nigdzie na świecie nie możesz liczyć na to, że zgłoszą się do Ciebie
    sami idealni kandydaci. Nie możesz też liczyć na to, że ludzie poszukujący
    pracy tą metodą (wysyłaanie ogłoszeń wszędzie) będą omijać Twoje ogłoszenie,
    skoro je publikujesz. Nie rób problemu z tego, że musisz przeprowadzić
    wstępną selekcję i takie podania odrzucić.

    > Pozostałe 6 zatrudniliśmy, ale i tak
    okazało się, że jedna z nich - mimo rzekomego doświadczenia - w ogóle sobie
    nie radzi.

    To wasza wina jako firmy, że nie potrafiliście przeprowadzić skutecznej
    selekcji. Weryfikacja umiejętności kandydatów jest zadaniem osoby
    odpowiedzialnej za rekrutacje. Jeśli ktoś sobie "nie radzi", to jest to Wasz
    personalny.

    mangha

  • 16. Data: 2003-10-24 16:36:18
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

> [...]
    > nieporozumieniem w kontekscie calego artykulu. Bo jak rozumiem mial byc
    > poradnikiem dla osob szukajacych prace nie czynow spolecznych.

    Zgodze sie z toba, ze przyklad taki sobie, ale pokazuje ze dziewusie
    wiedziala czego chce od siebie i od firmy i umiala sobie to znalezc. To jest
    cenne zachowanie

    Zaproponowala swoje uslug za frikoi. To jest bezsensu, zwlaszcza ze Price'a
    stac na wynagrodzenie. No ale coz, to byla praktyka. tak to rozegrala, tak
    dostala. Mozliwe ze jej sie to zwroci z nawiazka, ale uwazam ze praktykantom
    tez nalezy placic.

> [...]
    pan
    > dobrze wie, jak niebezpieczna jest speleologia, bo sam jest pan

    masz racje, ze takie testy sa g... warte swiat jest pelen domoroslych
    psychologow, ktorzy na podstawie wydumanyc na predce pytan i np
    odpowiedzi na slawne juz pytanie "dlaczego studzienki maja okragle wlazy"
    potrafia sobie dospiewac caly profil osobowosic kandydata i jego
    analitycznych zdolnosci.

    Co do uprzejmosci (np przerywania majacego rzekomo sprawdzic odpornoscna
    stres i innych trickow) tez przyznam Ci absolutna racje. Pewnie w takiej
    chwili najlepiej skonczyc. Zamiast trzaskac dzwiami, lepiej z calym
    szacunkiem powiedziec ze wlasnie przestalem byc zainteresowany ta posada bo
    to i to mi sie nie podoba a z takiego i takiego powodu jest to dzialanie
    bez sensu i dziekowalem za poswiecony czas i sie pozegnac. Latwo jest
    jednak lekko mowic/ pisac takie rzeczy jesli nie jest sie przypartym do
    muru i nie musi zmieniac posady za wszelka cene. Ktos potrzebujacy sie
    pewnie za wszelka cene bedzie chcial kontynuowac i jeszcze jak najlepiej
    wypasc. Stad przewaga pracodawcy.

> [...]
    wspolnego
    > z fachowoscia i odpowiednim przygotowaniem danego kandydata do pracy na

    Tu glownie chodzi o to , zeby mie pojecieo samej firmie czym sie ona
    zajmuje, co jest dla niej wazne i czego potrzeba na takim stanowisku, a nie
    nazwiska. Chyba autorzy troche zanadto podrasowali ten artykul. Nie sa to
    info trudne do zdobycia, a czesto kandydaci nie maja o tym pojecia

    Ps. A moim celem nie jest slepa obrona rekruterow. Zadziwiajaco duzo jest
    wsrod nich osob przypadkowych albo czujacych sie bogiem i wladca

  • 17. Data: 2003-10-24 20:08:26
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kamil napisał:

    > - nieprzychodzenie na rozmowy - normalna sprawa

    To mi się przypomniał wynalazek, jaki stosuje jedna z firm na granicy
    W-wy - nie czytają w ogóle podań, bo i tak zapraszając 200 osób,
    osiągają wskaźnik 25% [50 osób], które przyjdą - a te obrabiają wstępnie
    na miejscu.

    > - automatyczne odpowiadanie na wszystkie oferty bez zastanowienia czy to
    > pasuje - chleb powszedni

    To kwestia względna - do tego samego wora wpadają i ci, którzy wysyłają
    bez opamiętania i ci, którzy wg. siebie stanowią materiał na pracownika
    z ogłoszenia, a wg. pracodawcy, nie. Kiedyś np. miałem rozmowę w firmie
    - ogłoszenie maluśkie, wymagania w ogłoszeniu takież - nawet się
    okazało, że podpasowałem do firmy, tylko na ostatnim pytaniu się
    wyłożyłem - czy ma pan prawo jazdy [teraz już chyba mam, bo przez mgłę
    zdenerwowania usłyszałem w poniedziałek, że zdałem egzamin praktyczny
    ;)].

    > - slepa chec rozwoju - swietnie, tylko malo kto umie powiedziec co to dla
    > niego znaczy i w jakim kierunku

    Bo dla większości oznacza - kasę i pracę - takie piękne porady z
    notatnika HR, to były dobre, kiedy nie było takiego bezrobocia - teraz
    następna okazja może się trafić za pół roku. Osobiście nie piszę takich
    pięknych sformułowań w LM, ale rozumiem innych - taki jest wzór LM, taka
    jest strategia - mogę jeszcze dodać, że mimo "suchości" swoich LM,
    dostaję od czasu do czasu jakieś oferty [ale zawsze to ja jestem
    nieodpowiedni ;)] - na badania socjologiczne pt. - jaki wzór LM bardziej
    się podoba pracodawcy - chwilowo nie mam chęci, bo trudno oczekiwać,
    żeby pracodawca był ucieszony tym, że robię na nim badania ["jajca sobie
    z niego robię"].

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 18. Data: 2003-10-24 20:41:06
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > W-wy - nie czytają w ogóle podań, bo i tak zapraszając 200 osób,
    > osiągają wskaźnik 25% [50 osób], które przyjdą - a te obrabiają wstępnie

    Bywaja jeszcze lepsi - polowe kupki wrzucaja bez czytania do niszczarki, bo
    kto by chcial pracowac z pechowcem ;-)

    szomiz
    --
    Kto pyta nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 19. Data: 2003-10-24 22:08:30
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Fri, 24 Oct 2003 17:54:32 +0200
    "mangha" <RedXIII@[do wyci?cia]wp.pl> wrote:

> [...]
    > osób na rozmow?. Dwie okaza?y si? normalne inaczej, dwie nie mia?y
    > wymaganych umiej?tno?ci mimo opisania ich w CV.
    >
    > Trzeba by?o zatrudniae profesjonaln? firm? doradcz?. Daj?c og?oszenie
    > do gazety nigdzie na ?wiecie nie mo?esz liczyae na to, ?e zg?osz? si?
    > do Ciebie sami idealni kandydaci. Nie mo?esz te? liczyae na to, ?e
    > ludzie poszukuj?cy pracy t? metod? (wysy?aanie og?osze? wsz?dzie) b?d?
    > omijaae Twoje og?oszenie, skoro je publikujesz. Nie rób problemu z
    > tego, ?e musisz przeprowadziae wst?pn? selekcj? i takie podania

    a czy on robi poroblem? odnioslam wrazenie, ze jedynie potwierdzil to,
    co zawarte w artykule.
    no i o ile nigdzie nie jest tak, ze zglaszaja sie sami idealni
    kandydaci, to jednak proporcje miedzy wymaganiami stawianymi wogloszeniu
    i CV ktore na to przychodza, sa znacznie inne.

    w Polsce nadal wielu ludzi szuka pracy na zasadzie wysylania CV na
    rympal jak leci, byle wiecej.

    > okaza?o si?, ?e jedna z nich - mimo rzekomego do?wiadczenia - w ogóle
    > sobie nie radzi.
    >
    > To wasza wina jako firmy, ?e nie potrafili?cie przeprowadziae
    > skutecznej selekcji. Weryfikacja umiej?tno?ci kandydatów jest zadaniem
    > osoby odpowiedzialnej za rekrutacje. Je?li kto? sobie "nie radzi", to
    > jest to Wasz personalny.

    proporcja jedna osoba nietrafiona na szesc zatrudnionych jest w sumie
    calkiem niezla.

    poza tym jesli chodzi o rekrutacje zazwyczaj lepiej zatrudniaja ludzie,
    z ktorymi dana osoba ma pracowac, niz jakas firma rekruterska wynajeta z
    zewnatrz za pieniadze.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun