PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak szukac pracy ? (informatyk)

  • 11. Data: 2005-02-06 16:17:58
    Temat: Re: Jak szukac pracy ? (informatyk)
    Od: "Xoxol" <X...@o...pl>

    > MCSE... mindsweeper consultand and solitaire engineer ;) ?
    >
    > To w sam raz do opieki nad sekretareczkami co nie umieja wlaczyc
    komputera,
    > jak chcesz byc powaznym adminem to naucz sie UNIX/Linux.

    Zapotrzebowanie na adminiow W2003, Active Directorty, rowniez jest spore...
    Osobiscie znam sporo ludzi "niezle wymiatajacych" w UNIX/Linux, a w W2003
    nie bardzo... :-). Juz jakis czas temu przekonalem sie do MS, ale to juz nie
    ten temat...

  • 12. Data: 2005-02-06 16:25:07
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Xoxol napisał(a):

> [...]
    > nie bardzo... :-). Juz jakis czas temu przekonalem sie do MS, ale to juz nie

    Nie zwracaj uwagi. Rafał jest fajnym gościem, ale ma jedną dość poważną
    wadę. Jego obsesja anty-MS już dawno przybrała formę trollingu.
    Nie przekonasz go choćbyś nie wiem jakie argumenty stosował... :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2005-02-06 16:30:03
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-02-06 17:06, Użytkownik Rafal 'Raf256' Maj napisał:

    > To w sam raz do opieki nad sekretareczkami co nie umieja wlaczyc komputera,
    > jak chcesz byc powaznym adminem to naucz sie UNIX/Linux.

    pokaż mi większą firmę, która nie używa AD, Exchange'a, itp.

    --
    Witiia

  • 14. Data: 2005-02-06 16:30:38
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    p...@p...pl news:slrnd0ch73.91e.proteus@ender.elsat.net.pl

> [...]
    > poważną wadę. Jego obsesja anty-MS już dawno przybrała formę
    > trollingu. Nie przekonasz go choćbyś nie wiem jakie argumenty

    Rzeczowe misiu ;) Na .programming byl spory watek i dosyc wyraznie "wygral"
    UNIX.

    Zreszta jaka obsesja - zobacz z czego pisze. Tylko radze koledze zeby sie
    bral za cos powaznego, ale w sumie racja - obecnie jest duze
    zapotrzebowanie na robienie tandety wiec kto wie ;)

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 15. Data: 2005-02-06 16:34:49
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    w...@p...onet.pl news:cu5gkp$or6$1@news.onet.pl

    > pokaż mi większą firmę, która nie używa AD, Exchange'a, itp.

    Kazda profesjonalna? Konkretnych przykladow nie podam bo nie znam zbyt
    wielu firm osobiscie od wewnatrz, ale znajomy pracowal w sporej firmie
    UNIX-only, nie wiem, z 30-50 osob? Krakowska firma projektujaca sprzet
    elektroniczny i rozwiazania informatyczne.

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 16. Data: 2005-02-06 16:52:04
    Od: Express <e...@s...org>

    Rafal 'Raf256' Maj wrote:

    > Kazda profesjonalna? Konkretnych przykladow nie podam bo nie znam zbyt
    > wielu firm osobiscie od wewnatrz, ale znajomy pracowal w sporej firmie
    > UNIX-only, nie wiem, z 30-50 osob?

    30-50 osób to duża firma?
    Duża firma to owszem 30-50 ale tysięcy osób.

    --
    Michał "Express" Sadowski
    http://krowa.org/?art=onas&ik=9

  • 17. Data: 2005-02-06 17:04:29
    Od: Jakub Turski <y...@c...plukwa.net>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching Xoxol write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of nie, 06 lut 2005 at 14:45 GMT

    >Pytanie jak w temacie czyli jak szukac pracy.

    Najlepiej z głową.

    Na początek określ sobie sam czego właściwie szukasz. Tzn.:

    0/ swoją determinację ;) - czyli 'Wezmę cokolwiek, byleby z kompem!' czy też
    'Raczej na dłużej, w stabilnej firmie'.

    1/ profil stanowiska na którym chcesz pracować

    2/ minimum płacowe które jest Ci potrzebne

    3/ obszar poszukiwania - czy jesteś w stanie się przeprowadzić (jeśli tak, to
    jak daleko?) by zdobyć pracę?

    Gwarantuję Ci, że to powinno sporo pomóc.

    Dalej, proponowałbym mimo wszystko uruchomić znajomości. Czy jedyni znajomi to
    ci ludzie z roku, którzy razem z Tobą ukończyli studia i tworzą potencjalną
    konkurencję? Nawet jeśli, to gwarantuję Ci że nie wszyscy zainteresowani są
    każdą posadą - no chyba że w mieście są trzy posady i zabijacie się o nie na
    każdym kroku. Moim zdaniem człowiek po studiach powinien dysponować
    odpowiednią ilością znajomych osób by *ktoś* *gdzieś* był w stanie Ci
    podsunąć.

    Rozsyłanie CVek "na ślepo˝ to już pewnego rodzaju desperacja (abstrahując od
    skuteczności). Mi przydarzyło się zastosować coś takiego, z prostej przyczyny
    - startowałem 'na świeżo' w nowym, nieznanym mi mieście. Spisałem interesujące
    mnie firmy, wykorzystując trzy źródła informacji: znajomi, panorama firm
    i książka telefoniczna, zakupiłem plan miasta, krzyżykami pozaznaczałem
    miejsca do których mam dotrzeć, po czym ruszyłem w teren. Wędrowałem tak przez
    miesiąc, rozdałem dobrze ponad 150 CVek, znajdując na koniec wielce atrakcyjną
    ofertę pracy - przypadkiem oczywiście :) niemniej jednak wynikającą z mojego
    łazikowania. Aha, tam gdzie się odbiłem od drzwi/portiera wysyłałem maila. No
    i oczywiście lektura gazwyba, i innych portali pracowych.

    Samo spamowanie CVkami może być mało skuteczne, a na dodatek siedzenie w domu
    na przysłowiowej dupie potrafi strasznie rozleniwić i zdemoralizować. Czego Ci
    serdecznie nie życzę.

    Skasowanie maila to na ogół jeden klawisz. Wyrzucenie człowieka za drzwi
    wymaga już większego wysiłku. Nie upieram się że łażenie po firmach ma jakoś
    szczególnie większą skuteczność, ale częściej na rozmowy kwalifikacyjne
    zapraszany byłem po osobistej wizycie (nawet jeśli na zasadzie 'no doooobra,
    czego chce...? pracy? Popatrzmy...') niż po wysłaniu zgłoszenia mailem.

    Pozdrawiam,

    KT
    --
    __ __.-------------------------------------------------
    --------------.__

  • 18. Data: 2005-02-06 17:24:52
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Rafal 'Raf256' Maj napisał(a):

    > Rzeczowe misiu ;)

    Na rzeczowe dyskusje w tym temacie (przynajmniej z Tobą) to straciłem
    ochotę jak się dowiedziałem, że soft pod Windows, to najlepiej pisać
    pod linuxem, przy wykorzystaniu emulatora. Więc wybacz. :)

  • 19. Data: 2005-02-06 17:26:09
    Od: Jakub Turski <y...@c...plukwa.net>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching Rafal 'Raf256' Maj write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of nie, 06 lut 2005 at 16:34 GMT

    >Kazda profesjonalna? Konkretnych przykladow nie podam bo nie znam zbyt
    >wielu firm osobiscie od wewnatrz,

    "Każda profesjonalna? Ale przykładów nie podam..." - wiesz co możesz sobie
    zrobić z takim argumentem?

    >ale znajomy pracowal w sporej firmie
    >UNIX-only, nie wiem, z 30-50 osob? Krakowska firma projektujaca sprzet

    To nie jest duża firma. Duża firma to jest od tysiąca dusz w górę.

    Bardzo chętnie usłyszę od Ciebie czym można (praktycznie!) zastąpić - no, na
    początek niech będzie to co było w oryginalnym poście, czyli AD
    i Exchange+Outlook. W dwóch różnych przypadkach, łatwiejszym z homogenicznym
    środowiskiem uniksowym, i trudniejszym gdzie występują komputery uniksowe
    i windowsowe (w każdej większej firmie tak masz, musi być ten jeden głupi komp
    z Płatnikiem :/). I konkrety poproszę, to znaczy istniejące wdrożenia w dużych
    firmach. Bo wygooglać fakt istnienia Evolution czy innych takich jestem
    w stanie.

    Powyższych zdań nie piszę w tonie złośliwym, kieruje mną czysta ciekawość. Na
    swoim komputerze domowym mam tylko i wyłącznie Linuksa (Debiana), w pracy
    przychodzi mi używać XP wpiętego w domenę AD z całym dobrodziejstwem inwentarza
    - co powoduje moje zastanawianie się, czy tak dużą strukturę by MS dałoby się
    w jakiś "otwarty" sposób zastąpić (nie, Novell odpada ;) I owszem, czekam
    niecierpliwie na wieści z IBMa, który to się jakiś czas temu (2 lata temu?)
    odgrażał że chcą mieć *wszystkie* komputery w firmie na Linuksie.

    Aha, jeśli skłonny byłbyś odpisać w sposób inny niż 'a tam, nie znasz się' to
    prosiłbym o uszanowanie FUTa.

    Pozdrawiam,

    KT
    --
    __ __.-------------------------------------------------
    --------------.__

  • 20. Data: 2005-02-06 17:32:56
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    p...@p...pl news:slrnd0ckn4.92q.proteus@ender.elsat.net.pl

    > ochotę jak się dowiedziałem, że soft pod Windows, to najlepiej pisać
    > pod linuxem, przy wykorzystaniu emulatora. Więc wybacz. :)

    Analfabetyzm wotryn ,czy pokazesz msgid :) ?

    ja pisze soft dla windows w linuxie, ale oczywiscie testuje juz na windows.

    --