PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak się przebranżowić ? › Re: Jak się przebranżowić ?
    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Jak się przebranżowić ?
    Date: Tue, 26 Apr 2011 18:11:11 +0200

    Dnia 26-04-2011 o 08:55:01 Zenek1234 <z...@1...pl> napisał(a):

    > W takim razie do emerytury pozostało kolejne 15. :)
    Aż 15, trudno będzie dociągnąć.

    > Sami się rodzą. ;)
    Ta jasne :) i od razu umieją fluent angielski, cms-y, wzorce projektowe
    .... itd.

    > Na administratorów sieci, tzw. informatyków, czy innych "specjalistów
    > ds. informatyki" jakby mniejsze zapotrzebowanie niż kiedyś, to prawda.
    > Podstawową przyczyną jest chyba jednak rozwój technologii ("chmura",
    > aplikacje SaaS, powszechniejszy outsourcing, więc sprawy obsługi i
    > administracji rozwiązują się niejako same.
    Wątpię, to są za młode tenologie, po prostu jak już coś robią to
    ktoś w miarę kumaty stawia serwera Windows na zasadzie "dalej", "dalej"
    w instalatorze i tak się kończy. Potem jak czasami mam okazję zobaczyć
    te instalacje to np:widzę że użytkownicy pracuja na kontach admina :)

    > Następna sprawa - pierwsze co robią firmy w trudnych czasach, to
    > oszczędzanie pracownikach działów "nieprodukcyjnych", również
    > informatykach.
    To się zgadza, albo nie zatrudniaja ich wcale. Nie wiedzą ile
    ich kosztuje np: utrata danych i to lekceważą, albo ile mogą zyskać
    mając skonfigurowaną sieć i np: pisma w jednym miejscu a nie rozrzucone
    po stacjach.

> [...]
    > infrastruktury
    > - akurat żadne ze znajomych, krewnych kierownictwa specjalnie nie garnie
    > się do komputera i nie umie zainstalować Win, tudzież odpalić programu
    > antywir. ;)
    > - nazwa stanowiska to tylko kamuflaż, a tak naprawdę osoba zatrudniona
    > powinna znać się na WSZYSTKIM i umieć rozwiązać WSZYSTKIE problemy,
    > łącznie z naprawą ekspresu do kawy.
    > - w firmie nie najlepiej się dzieje, szybko potrzeba kogoś do "zgaszenia
    > pożaru". W cudowny sposób wiele problemów na pewno rozwiąże łebski
    Taaak, skąd my to znamy :)

    > Tak to wygląda mniej więcej w polskim przaśnym wydaniu. ;)

    > Też nie wierzę, ale programista znający tylko i wyłącznie jedną, raczej
    > nie jest dobrym programistą.
    Ale kto mówi o jednej, jak się znam na bazach danych to wiem prawie
    wszystko co
    jest z nimi związane, łacznie z narzędziami dostępu.
    A niektóre ogłoszenia to litania trudna do pogodzenia, rozrzut totalny.

    > Ja np. nie zatrudniłbym programisty PHP, który nie zna podstaw innej
    > dowolnej technologii, np. C#.NET
    Tyle że programiście php, C# jest do niczego niepotrzebny, potrzebuje
    znać html-a, sql-a, javę script, bo te technologie współpracują ze sobą.

    > Sam niedługo przekroczę 40-stkę, wiele w życiu widziałem, ale przerażają
    > mnie pewne zjawiska, to co się dzieje u nas.
    > Czy aż tak bardzo cywilizacyjnie odbiegamy od reszty Europy?
    Mentalnie niestety tak, wyścig szczurów na całego.

    > Może jakiś e-biznesik? :)
    > Możliwości jest wiele.
    Udało mi się pracę z ogłoszenia znaleść :) Ufff.

    > Powodzenia.
    > Pół życia jeszcze przed Tobą.
    Nawzajem, przed Tobą trochę więcej :)

    --